دستگاهی جدید برای درمان چاقی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد. دستگاه AspireAssist از لوله ای تشکیل شده که بعد از هر وعده غذایی محتویات شکم را تخلیه می کند. این دستگاه برای  افرادی است که نمی توانند وزن کم کنند و یا با استفاده از درمان هایی غیر از جراحی کاهش وزن خود را حفظ نمایند. FDA این دستگاه را برای افراد 22 سال به بالا تایید کرده است.

این دستگاه برای افراد چاق با شاخص توده بین 35 و 55 توصیه می شود. BMI یا شاخص توده بدن برآوردی از چربی بدن بر اساس قد و وزن بدن ارائه می دهد. بر اساس آن چه که سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها عنوان می کند، افرادی با شاخص 30 یا بیش از 30 چاق در نظر گرفته می شوند.

این دستگاه نباید در افرادی که دچار اختلال در خوردن هستند استفاده شود. هم چنین برای استفاده کوتاه مدت در افرادی که اضافه وزن متوسطی دارند در نظر گرفته نشده است.

در این دستگاه لوله ای وارد شکم شده و به دریچه پورت متصل می شود که زیر پوست شکم تراز شده است. حدود 20 تا 30 دقیقه بعد از هر وعده غذایی، بیمار رابط خارجی را به خود متصل می کند و لوله از طریق دریچه پورت محتویات معده را تخلیه کرده و وارد توالت می کند.

این پروسه حدود 5 تا 10 دقیقه به طول می انجامد و به این ترتیب 30 درصد کالری مصرف شده در وعده غذایی از بدن دفع می شود.

تایید این دستگاه بر مبنای کارآزمایی بالینی به دست آمده که بر روی 111 بیمار متمرکز بوده است این بیماران از دستگاه AspireAssist استفاده می کردند و گروه شاهد نیز متشکل از 60 بیمار بودند که برای لاغر شدن تنها به تغییراتی در شیوه زندگی بسنده کرده بودند. بعد از یک سال بیمارانی که از دستگاه استفاده می کردند 12 درصد از وزن کل بدن خود را کم کردند. اما گروه شاهد تنها 4 درصد کاهش وزن داشت.

دکتر William Maisel مسئول بخش تجهیزات و بهداشت رادیولوژیک FDA عنوان کرد این دستگاه به کنترل موثر جذب کالری کمک می کند و این نکته کلیدی در کنترل وزن است. بیماران باید به طور منظم تحت نظر پزشک باشند و باید برنامه ای را دنبال کنند که عادات غذایی سالم تری را در آن ها ایجاد کند و میزان کالری مصرفی را کاهش دهد.

بنا به گفته FDA، عوارض جانبی این دستگاه عبارت است از سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، یبوست و اسهال. قرار دادن دستگاه در بدن نیز با عوارضی از جمله درد، خونریزی، عفونت، التهاب، سوراخ تصادفی معده و یا دیواره روده و مرگ همراه است.

این دستگاه توسط Aspire Bariatrics واقع در پنسیلوانیا ساخته شده است.

تاریخ انتشار: 1395/04/11
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه