بررسی های جدید نشان می دهد بیشتر جمعیت جهان دچار چاقی است و نه کم وزنی. محققین افزودند حدود یک پنجم افراد بالغ تا سال 2025 دچار چاقی می شوند. تعداد افراد چاق از 105 میلیون در سال 1975 به 641 میلیون در سال 2014 رسیده و نرخ چاقی از 3 درصد به 11 درصد در بین مردان و از 6 درصد به 15 درصد در بین زنان رسیده است.

در همین بازه زمانی نسبت افرادی که دچار کم وزنی هستند از 14 درصد به 9 درصد در بین مردان و از 15 درصد به 10 درصد در بین زنان کاهش یافته است.

محققین عنوان کردند بیش از یک چهارم مردانی که به شدت چاق هستند و نزدیک به یک پنجم خانم هایی که به شدت چاق هستند در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند.

افراد به طور متوسط در هر دهه 1.5 کیلوگرم (معادل 3.3 پوند) سنگین تر می شوند. با سرعت فعلی حدود 18 درصد مردان و 21 درصد زنان چاق خواهند شد و بیش از 6 درصد مردان و 9 درصد خانم ها تا سال 2025 دچار چاقی شدیدی خواهند شد.

این یافته ها به صورت ان لاین در تاریخ 31 مارچ در ژورنال لنست (The Lancet) منتشر گشت.

مجید عزتی محقق ارشد این پروژه از دانشکده بهداشت کالج سلطنتی لندن در انگلیس عنوان کرد در طول 40 سال گذشته افراد در سرتاسر دنیا از حالت کم وزنی به چاقی روی آورده اند و امروزه افراد بیشتر از کم وزنی دچار چاقی هستند.

او طی اخباری گفت اگر همین روند ادامه یابد تا سال 2025 نه تنها رشد چاقی توقف نمی شود بلکه خانم های بیشتری دچار چاقی شدید خواهند شد.

دکتر عزتی هم چنین عنوان کرد برای جلوگیری از اپیدمی شدن چاقی اتخاذ سیاست های جدید می تواند روند افزایشی چاقی را آهسته کرده بلکه متوقف سازد، از جمله این موارد می توان به سیاست های غذایی هوشمند و آموزش های پیشرفته اشاره کرد.

با وجود این یافته ها باید گفت کم وزنی شدید نیز خطر جدی است که در بخش های فقیر دنیا شاهد آن هستیم. برای مثال تقریبا یک چهارم افراد در جنوب آسیا دچار کم وزنی هستند، 15 درصد مردان و 12 درصد خانم ها در شرق و مرکز آفریقا دچار کم وزنی هستند.

تاریخ انتشار: 1395/01/19
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه