برخی تحقیقات اولیه نشان داد که چگونه میزان استرس از توانایی شما برای کاهش وزن می کاهد. در آزمایشاتی که بر روی موش انجام شد محققین فلوریدا دریافتند استرس مزمن سبب تولید پروتئینی به نام بتاتروفین (betatrophin) می شود، این پروتئین آنزیم های دخیل در مسیر سوختن چربی را مهار می کند.

دکتر Li-Jun Yang محقق کالج پزشکی فلوریدا با تاکید بر ارتباط بین استرس مزمن و اضافه وزن گفت بتاتروفین توانایی بدن را در تجزیه چربی ها کاهش می دهد.

این تحقیق در ماه فوریه در ژورنال BBA Molecular and Cell Biology of Lipids منتشر شد.

هنوز مشخص نیست که بتاتروفین چه تاثیری بر متابولیسم چربی در انسان دارد و تحقیقات حیوانی همیشه قابل تعمیم به انسان نیست. اما بر اساس گفته محققین، این یافته ها نشان می دهد که کاهش استرس مزمن می تواند به افراد در کاهش وزن کمک کند.

مسئول این تحقیقات خاطر نشان کرد که استرس خفیف می تواند عملکرد افراد را در کوتاه مدت افزایش دهد و  سبب می شود شما از پس موقعیت های دشوار برآیید، اما استرس در طولانی مدت می تواند تاثیرات مضری را به دنبال داشته باشد.

پانگ گفت استرس سبب تجمع بیشتر چربی در شما می شود و یا دست کم متابولیسم چربی را در شما کاهش می دهد. این نشان می دهد باید موقعیت های استرس زا را برطرف کنید و به دنبال یک زندگی متعادل باشید.

تاریخ انتشار: 1394/10/30
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه