بر اساس واکنش های اولیه به دست آمده، دستورالعمل های جدید انجمن سرطان سینه آمریکا با مقاومت هایی در جامعه پزشکی رو به رو شده است.

این دستورالعمل در روز سه شنبه پرده برداری شد و در آن توصیه شده بود بیشتر خانم ها باید انجام ماموگرافی سالانه را از 40 تا 45 سالگی آغاز کنند.

این توصیه متناسب با نظر برخی از پزشکان از مراکز عالی کشور نبود.

دکتر Carol Lee متخصص رادیولوژی تشخیصی در بیمارستان شهر نیویورک که خود متخصص غربالگری سرطان سینه می باشد گفت می دانیم که در Memorial Sloan Kettering، ما توصیه های خود را تغییری ندادیم و تاکید بر آن بود که ماموگرافی سالانه برای خانم هایی که در ریسک متوسط قرار دارند در سن 40 سالگی انجام شود.

سایر پزشکان نیز گفتند این دستورالعمل جدید با توصیه های قبلی انجمن سرطان آمریکا متفاوت نیست که نشان می داد خانم ها باید ماموگرافی سالانه را از 40 سالگی آغاز کنند و مادامی که سالمند آن را ادامه دهند.

در این دستورالعمل جدید گزینه جدیدی برای خانم ها وجود دارد آنها می توانند انجام ماموگرافی را از 45 سالگی نیز آغاز کنند.

دکتر Therese Bevers مسئول مرکز پیشگیری از سرطان در دانشگاه Texas MD Anderson Cancer Center گفت مهم نیست خانم ها می توانند ماموگرافی سالانه را از 40 سالگی آغاز کنند و مادامی که امید به زندگی 10 ساله در آنها وجود داشته باشد بر اساس این دستورالعمل پیش روند.

او متذکر شد هم MD Anderson و هم شبکه جامع سرطان ملی هنوز توصیه می کند ماموگرافی سالانه از 40 سالگی آغاز شود.

باور دکتر lee بر این است که بیمارستان او هنوز از این رویه پیروی نمی کند و این نشان دهنده بحث و تناقض در این مورد در دنیای حرفه ای پزشکی است. رهبر تحقیقات مربوط به دستورالعمل جدید در آمریکا پزشک خانواده دکتر Oeffinger می باشد که خود همکار lee در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering است.

کالج رادیولوژی آمریکا و انجمن تصویر برداری پستان نیز علیه این دستورالعمل جدید می باشد. آن ها در روز سه شنبه اعلام کردند که بر اساس رویه سابق انجام ماموگرافی سالانه را از 40 سالگی به خانم ها توصیه می کنند.

بر اساس این دستورالعمل جدید، انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند خانم ها می توانند از 45 تا 54 سالگی این چکاپ را انجام دهند و از 45 سالگی به بعد نیز آن را ادامه دهند. این دستورالعمل جدید توصیه می کند خانم ها 40 تا 44 ساله باید در این مورد بر اساس فاکتورهای خطری که دارند پیش روند.

بر اساس این دستورالعمل جدید داده های بالینی نشان می دهد متوسط ریسک سرطان سینه در دوران نزدیک به یائسگی افزایش می یابد.

Oeffinger گفت ما دریافتیم خانم های 45 تا 49 ساله به لحاظ بار سرطان، ریسک مرگ ناشی از سرطان و کاهش مرگ ناشی از ماموگرافی شبیه به خانم های 50 تا 54 ساله هستند. این یافته ها در روند فکری به ما کمک کرد و احساس می کنیم شواهد بسیار واضح است.

این دستورالعمل جدید در 20 اکتبر در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است و نشان می دهد انجام ماموگرافی در خانم های 40 تا 44 ساله به صورت انتخابی و بر اساس فاکتور خطر آن هاست.

انجمن سرطان آمریکا در گزارشی نوشت برخی خانم ها از تشخیص به موقع نفع می برند و حاضر به پذیرش ریسک تست های بیشتر هستند بنابراین می توان انجام چکاب را خیلی زودتر در مورد آن ها شروع کرد. اما خیلی از خانم ها آغاز چکاپ را به تاخیر خواهند انداخت و این بستگی به کاهش ریسک سرطان سینه دارد.

این دستورالعمل جدید به توصیه های(U.S. Preventive Services Task Force (USPSTF نزدیک تر است.

USPSTF نیز در سال 2009 وقتی توصیه شد بیشتر خانم های سالم که خطر سرطان سینه در آن ها بالا نیست می توانند تا 50 سالگی برای انجام ماموگرافی صبر کنند، با مخالفت ها و انتقادهای شدیدی روبه رو شد.

دکتر Lydia Pace متخصص سلامت زنان در Brigham و بیمارستان زنان بوستون گفت از برخی جهات این دو دستورالعمل با هم همگرایی هایی دارد مخصوصا این که هر دو توصیه می کنند چکاپ ماموگرافی را می توان کمی به تاخیر انداخت.

Lee و Bevers گفتند دستورالعمل جدید هنوز از انجام ماموگرافی سالانه حمایت می کند اما آن را به 45 تا 54 سالگی موکول کرده است و البته هنوز هم در صورت تمایل خانم ها از انجام آن در سن 40 تا 44 سالگی نیز حمایت می کند.

Lee گفت شاید این کمیته داده هایی را از دست داده باشد و این پیام را به درستی ارزیابی نکرده باشد زیرا من تصور نمی کنم قصد آن ها این باشد که لزوما خانم های 40 تا 44 ساله را از انجام ماموگرافی دلسرد کند.

Lee افزود من حدس می زنم اهمیتی ندارد که شما این را چطور بخوانید و نقطه شروع کجا باشد. اما عمیقا احساس می کنم انجام این چکاپ در خانم های جوان تر می تواند بی خطر و مفید باشد.

Lee و Bevers متذکر شدند که این دستورالعمل جدید می گوید بیمه های سلامتی باید همه ماموگرافی ها را پوشش دهی کنند و این صرف نظر از سن بیمار یا دفعات چکاپ است.

Bevers گفت من فکر می کنم تاکید بر پوشش دهی بیمه برای همه سنین و هم چنین پوشش دهی بیمه برای دفعات و بازه های چکاپ بسیار نکته قوی می باشد.

او گفت ممکن است این بیانیه جدید تاکید زیادی بر نتایج کاذب مثبتی داشته باشد که در اثر دریافت ماموگرافی های منظم ایجاد می شود، اما در مورد ضرر های آن اغراق شده است، ممکن است به این ترتیب خانم یک هفته مشوش باشد اما در اصل با تلاش بیشتر فرد را مطمئن تر می کند که هیچ خطری در میان نیست.

تاریخ انتشار: 1394/08/13
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه