بر اساس تحقیقات جدید که نشان می داد متوسط ریسک ابتلا به سرطان سینه در دوران نزدیک به یائسگی افزایش می یابد، انجمن سرطان آمریکا سن توصیه شده برای آغاز انجام ماموگرافی سالانه را به تاخیر انداخت.

بر اساس دستورالعمل های جدید مربوط به چکاپ سرطان سینه، بیشتر خانم ها در سنین 45 تا 54 سالگی باید به طور سالانه ماموگرافی انجام دهند و بعد از آن نیز باید این چکاپ ها را هر دو سال انجام دهند تا سالم باقی بمانند.

این دستورالعمل ها محافظه کارانه تر از رویکرد قبلی انجمن سرطان آمریکاست که توصیه می کرد  ماموگرافی های سالانه از 40 سالگی آغاز شود و مادامی که خانم در سلامت به سر می برد، ادامه یابد.

به گفته رهبر این تحقیقات دکتر Kevin Oeffinger انجمن سرطان این دستورالعمل را در بخش هایی تغییر داد زیرا این طور عنوان می کند که ریسک سرطان در بازه ای 5 ساله افزایش می یابد و به جای این که شروع ماموگرافی را از 40 سالگی در نظر بگیرد بازه 50 یا 60 سالگی را در نظر دارد.

Kevin Oeffinger رئیس انجمن سرطان سینه آمریکا و همچنین پزشک خانواده در مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در شهر نیویورک می باشد.

دکتر Oeffinger گفت ما دریافتیم با توجه به در نظر گرفتن بار سرطان، ریسک مرگ ناشی از آن و کاهش مرگ و میر ناشی از ماموگرافی، خانم های 45 تا 49 بسیار شبیه خانم های 50 تا 54 ساله هستند. این نکته به روند تفکرات ما کمک کرد. ما احساس می کنیم این شواهد بسیار روشن است.  

این دستورالعمل جدید در 20 اکتبر در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد.

با اعلام این خبر، دستورالعمل جدید انجمن سرطان بیشتر به سمت رویکردPreventive Services Task Force (USPSTF) پیش رفته، USPSTF راهنمایی ملی برای متخصصین در بحث طب پیشگیری است.

USPSTF انتقادهایی را در سال 2009 دریافت کرد، زمانی که توصیه شده بود بیشتر خانم های سالمی که ریسک سرطان سینه در مورد آنها بالا نیست، تا 50 سالگی صبر کنند و بعد از آن ماموگرافی را آغاز  کنند و سپس این رویه را هر سال ادامه دهند.

دکتر Lydia Pace متخصص سلامت زنان در بیمارستان زنان Brigham واقع در بوستون گفت از برخی جهات آنها با چیزی که در گذشته انجام داده اند همگرایی بیشتری داشته اند.

USPSTF بیانیه ای را صادر کرد که نشان می داد بین توصیه های آن و دستورالعمل های جدید انجمن سرطان شباهت هایی وجود دارد.

این سازمان گفت ما برنامه ریزی می کنیم تا شواهدی را بررسی کنیم که انجمن سرطان آمریکا مورد بازبینی قرار داده است و سپس توصیه های خود را در مورد ماموگرافی به روز رسانی می کنیم. در مورد انجام چکاپ های ماموگرافی، خانم ها مستحق بهترین اطلاعات و دستورالعمل ها هستند، بنابراین می توانند همراه با پزشک خود بهترین تصمیم را بگیرند.

بر اساس این دستورالعمل جدید، انجمن سرطان توصیه می کند که:

  • خانم های 40 تا 44 ساله در مورد انجام ماموگرافی با پزشک خود مشورت نمایند و در صورت تمایل و یا در صورتی که فاکتور خطر هشدار دهنده ای در آنها وجود داشت می توانند انجام ماموگرافی سالانه را در نظر داشته باشند.
  • خانم های 45 تا 54 ساله چکاپ ماموگرافی را سالانه انجام دهند.
  • خانم های 55 سال به بالا نیز این چکاپ را در سال های آینده ادامه دهند و تنها در صورتی انجام ماموگرافی را قطع کنند که امید به زندگی در آن ها زیر 10 سال باشد.

Oeffinger گفت انجمن سرطان زمانی می گفت بعد از سنین 74 سالگی، اگر شواهد قوی وجود نداشت خانم های می توانند انجام ماموگرافی را قطع کنند، اما در حال حاضر محتاطانه تر برخورد کرده و عنوان می کند حتی اگر شواهد قوی وجود نداشته باشد، انجام ماموگرافی متوقف نشود.

او گفت ما خانم هایی را در کشور می شناسیم که نه تنها به مدت طولانی تری زندگی کردند بلکه زندگی سالم و فعالی نیز داشته اند. ما نمی خواهیم کلاهی بر سر سن بگذاریم. مادامی که خانم احتمال منطقی برای داشتن زندگی سالم در طول ده سال آینده را دارد، می توان به این روند ادامه داد.

Oeffinger گفت انجمن سرطان بر اساس دستورالعمل های جدیدی پایه ریزی شده است که نتیجه  بازبینی وسیع بر شواهد علمی بوده است از جمله آزمون ها و تحقیقات بزرگی که انجام شده است.

این دستورالعمل نتیجه بازبینی 15440 بیمار مبتلا به سرطان سینه در بازه سنی 40 تا 85 ساله است که نتایج آن در ژورنال انکولوژی JAMA منتشر شده است.

در آن تحقیق نشان داده شد که ماموگرافی سالانه در سرطان های سینه قابل درمان در خانم هایی که به دوران یائسگی نزدیک می شوند، بهتر است.

Diana Miglioretti از دانشگاه کالیفرنیا گفت یافته های ما نشان می دهد وقتی بحث بازه های چکاپ برای سرطان سینه مطرح باشد، وضعیت یائسگی ممکن است مهم تر از سن باشد. زیرا به لحاظ بیولوژیکی این احتمال وجود دارد که هورمون زنانه (استروژن) به رشد تومور کمک می کند.

Pace در مورد ژورنال انکولوژی JAMA گفت آن ها واقعا سعی کرده اند آن چه را که می دانیم طبقه بندی کنند، این که خانم های جوان تر کمتر در خطر ابتلا به سرطان سینه هستند و به نظر می رسد خانم های جوان در مقایسه با خانم های مسن تر به تومورهای تهاجمی تر مبتلا می شوند.

اما او معتقد نبود که این ژورنال شواهد کافی در راستای انجام ماموگرافی سالانه برای خانم ها در اواخر سنین 40 سالگی ارائه داده باشد.

اگر چه انجمن سرطان و USPSTF به توصیه های مشترکی نزدیک می شوند، به نظر می رسد چکاپ ماموگرافی در مورد خانم های جوان تر موضوعی بحث برانگیز است.

کالج رادیولوژی آمریکا و انجمن تصویربرداری سرطان سینه بیانیه ای مشترکی را ارائه دادند که نشان میدهد آنها هنوز به خانم ها توصیه می کنند انجام ماموگرافی را در سنین 40 سالگی آغاز کنند.

دکتر Debra Monticciolo مسئول کالج رادیولوژی آمریکا گفت تشخیص به موقع سرطان برای بهبود میزان بقای افراد صرف نظر از پیشرفت های درمانی، ضروری است. با انجام ندادن چکاپ سالانه در سنین 40 سالگی، خانم ها بیشتر در خطر قرار دارند.

فراتر از ماموگرافی، دستورالعمل های جدید انجمن سرطان در توافق با عناوینی است که USPSTF در مورد غربالگری سرطان سینه ارائه داده است.

قبل از این انجمن سرطان توصیه می کرد تست ها و معاینات بالینی سرطان سینه در مورد خانم هایی که در بازه 20 و 30 سالگی قرار دارند، هر 3 سال انجام شود و برای خانم های 40 سال و بالاتر از 40 سال این تست ها سالانه انجام شود.

تاریخ انتشار: 1394/08/11
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه