اشعه خورشید آسیب های پوستی زیادی را به همراه دارد زیرا نور خورشید دارای اشعه فرابنفش می باشد به همین دلیل مضر است و برای پیشگیری از آسیب های ناشی از نور خورشید باید لباس های مناسب پوشید، از عینک و کرم های ضد آفتاب که دارای اس پی اف 50 است، استفاده کرد.

دروانا:

خیلی از افراد ظاهر آفتاب سوخته را دوست دارند اما متخصصین در مورد برنزه کردن هشدار می دهند.

دکتر رز لوی مسئول بخش درماتولوژی بیمارستان نورترن وسترن در Mount Kisco نیویورک عنوان می کند برنزه کردن علامتی از آسیب پوستی می باشد. او هم چنین توضیح داد نور خورشید حاوی اشعه فرابنفش می باشد که می تواند تغییراتی را در DNA سلول ایجاد کند. بیشتر اوقات سیستم ایمنی بدن این جهش ها را برطرف کرده و آن را ترمیم می کند اما در برخی موقعیت ها این آسیب های ناشی از نور خورشید باقی مانده و سبب ایجاد سرطان پوست می شود. هر چه بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید بیشتر در خطر آسیب های پوستی قرار خواهید داشت.

برای این که پوست خود را از اشعه های مضر فرابنفش حفظ کنید باید لباس مناسب بپوشید و از کلاه های لبه پهن استفاده کنید. در استخر یا در ساحل باید از لباس های مناسب استفاده کنید.

زمان بیرون بودن از خانه را محدود کنید مخصوصا زمانی که خورشید به طور مستقیم می تابد و تابش بسیار قوی دارد (از ساعت 10 صبح تا 2 بعداز ظهر).

از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که تابش های فرابنفش نوع A و B هر دو را مسدود می کند زیرا هر دوی این ها می تواند به پوست آسیب برساند.

دکتر لوی هم چنین در اخبار بیمارستان عنوان کرد من ضد آفتاب هایی با اس پی اف 50 را پیشنهاد می دهم. ضد آفتاب را باید روی صورت، گوش ها، گردن، دست ها و پاهای خود و هر کجا که در معرض تابش آفتاب قرار دارد بمالید. باید 15 دقیقه قبل از خروج از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب را هر دو ساعت تمدید کرده و بعد از شناکردن حتما از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا بعد از شناکردن ضد آفتاب های ضد آب نیز پاک می شود.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه