بنا به توصیه انجمن درماتولوژی آمریکا در خرید ضدآفتاب ها به سه نکته دقت داشته باشید: ضد آب بودن ضد آفتاب، داشتن اس پی اف حداقل 30 یا بیشتر و محافظت علیه تابش فرابنفش نوع A و B.

دروانا:

به هنگام خرید ضد آفتاب بهتر است توضیحات روی لیبل آن را با دقت بخوانید در غیر این صورت در معرض آفتاب سوختگی قرار خواهید داشت. اغلب ضد آفتاب هایی که در فروشگاه ها به فروش می رسد محافظتی را علیه تابش فرابنفش نوع A و  Bفراهم می آورند. اغلب این محصولات ضد آب هستند و اس پی اف 30 به بالا دارند. البته موارد مطرح شده از معیارهای توصیه شده از سوی انجمن درماتولوژی آمریکا می باشد.

محققینی از دانشگاه میامی و میشیگان گزارش کردند اما برخی از ضد آفتاب های فروخته شده چنین فکتورهایی را رعایت نمی کنند. در پیگیری انجام شده در سال 2014 محققین بیش از 470 ضدآفتاب موجود در وب سایت های داروخانه های بزرگ را بررسی کردند تا ببینند آیا معیارهای مطرح شده از سوی انجمن درماتولوژی آمریکا را دارند یا خیر.

دکتر ماتیلدا نیکلاس متخصص درماتولوژیست در Duke Health دورهام عنوان کرد ما در طول سه سال گذشته دستاوردهای چشم گیری داشته ایم اما هنوز بیماران سوالاتی از من می پرسند که کمی گیج کننده است.

این تحقیق نشان داد:

  • 8 مورد از 10 محصول ضد آفتاب فروخته شده در دو فروشگاه زنجیره ای اس پی اف 30 به بالا داشته اند.
  • 9 مورد از 10 محصول ضد آفتاب چک شده محافظت مناسبی علیه تابش فرابنفش نوع A و B داشته اند. فرابنفش نوع Aبه طور عمیق تری در پوست نفوذ می کند و سبب پیری پوست می شود. اشعه فرابنفش نوع B دلیل اصلی آفتاب سوختگی می باشد. هر دوی این اشعه ها در ایجاد سرطان پوست دخالت دارند و سرطان پوست سرطانی شایع محسوب می شود که بنا به گفته بنیاد سرطان پوست یک نفر از هر پنج آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • بیش از سه چهارم ضد آفتاب های ارزیابی شده به مدت 40 تا 80 دقیقه ضد آب بودند.

در مجموع حدود 70 درصد محصولات معیارهای عنوان شده از سوی انجمن درماتولوژی آمریکا را دارا بودند. بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 انجام شده محصولات برنزه کننده کمتر مورد توجه بودند.

دکتر آریل اوا ابر از دانشکده پزشکی دانشگاه میامی میلر عنوان کرد فرض ما بر آن بود که تغییرات زیادی انجام نشده اما نتایج مثبت و امیدوارکننده بود و به نظر می رسد ما در جهت درستی در حال حرکت هستیم.

ایشان هم چنین عنوان کرد در دسترس بودن محصولات بیشتر که معیارهای مناسبی دارند بسیار مثبت بوده است. این ها مواردی است که افراد عادی اطلاعی از آن ندارند. آن ها تنها در مورد اس پی اف و ضد آب بودن چیزهایی شنیده اند، به این ترتیب اگر کسی بدون هدف ضدآفتابی را از قفسه بردارد احتمال آن که ضد آفتاب وسیع الطیف باشد و علیه هر دو نوع تابش فرابنفش موثر باشد بسیار بالا و دلگرم کننده است.

الکس وب از Hillsborough زمان زیادی را در فضای آزاد به سر می برد. او پیاده روی می کند و به شکار و ماهیگیری می پردازد و به صورت پاره وقت برای کمپانی ساختمان سازی کار می کند. همانند خیلی از کودکانی که در جنگ جهانی دوم متولد شده اند او نیز آفتاب سوختگی های بدی را در کودکی داشته است که ریسک ابتلا به سرطان پوست را در او افزایش می دهد. بنابراین او بسیار تلاش می کند تا مراقب پوست خود باشد.

او عنوان می کند زمانی که بیرون و در معرض نور آفتاب قرار دارد از ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده می کند. هم چنین شلوارهای بلند مخصوصی دارد که برای آب و هوای گرم مناسب است. همیشه به دنبال سایه است و به هنگامی که به ساحل می رود چتری با خود همراه دارد. او هم چنین بسیار مراقب انعکاس آفتاب از آب و شن می باشد.

شاید بعضی از سردرگمی ها در مورد انتخاب ضد آفتاب به دلیل اشکال متنوع ضد آفتاب می باشد(از لوسیون گرفته تا فوم و اسپری ها).

بررسی کنید آیا محصول ضد آفتاب حاوی زینک اکساید می باشد؟ زینک اکساید تابش فرابنفش A و B هر دو را مهار می کند. در مورد کودکان و افراد بالغ که تعریق دارند و یا زیاد شنا می کنند برچسب های زینک اکساید روی محصولات ضد آفتاب بسیار اهمیت دارد. محصولات حاوی تیتانیوم دی اکساید نیز بسیار مفید است.

در مصرف ضد آفتاب نباید خسیس بود. اغلب باید ضد آفتاب را دو ساعت یک بار تمدید کنید.

در صورت شنا یا تعریق ضد آفتاب را هر 40 تا 80 دقیقه بر حسب آن چه که روی لیبل محصول توضیح داده است تمدید کنید. در مورد محصولات طبیعی با ترکیبات گیاهی احتیاط کنید. محصولاتی که برای نوزادان وجود دارند اغلب کمی گران تر می باشد.

در وسط روز همیشه به دنبال سایه باشید. در تابستان محافظت کامل از پوست کمی چالش برانگیز می باشد.

این تحقیق در نسخه ماه آگوست ژورنال آکادمی درماتولوژی آمریکا منتشر شده است.


برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه