اشعه خورشید آسیب های زیادی به پوست وارد می کند که از جمله شایع ترین آن سرطان پوست می باشد و کودکان نیز از این قائده مستثنی نیستند به همین دلیل بهتر است برای پیشگیری از آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید نکاتی را رعایت کنیم: از کرم ضد آفتاب برای کودکان استفاده کنید، لباس های مناسب برای کودکان انتخاب کنید، سعی کنید در روز های گرم به کودکانتان مایعات بیشتری بدهید.

دروانا:

برای محافظت از پوست کودک خود در برابر سرطان پوست، چه باید کرد؟ باید اطمینان حاصل کنید فرزند شما در دوران کودکی هرگز دچار آفتاب سوختگی نشود.

به گفته انجمن درماتولوژی آمریکا تنها یک تاول ناشی از آفتاب سوختگی در دوران کودکی یا نوجوانی ریسک ابتلا به ملانوما (نوعی سرطان پوست) را تا دو برابر افزایش می دهد.

Sheila Fallon Friedlander متخصص پوست اطفال و مدرس دانشگاه کالیفرنیا عنوان کرد محافظت از پوست در برابر نور خورشید در هر مرحله ای از زندگی اهمیت دارد و دوران طفولیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. قرار گرفتن در برابر نور خورشید شایع ترین فاکتور خطر برای سرطان های پوستی مانند ملانوما است. وسایل مربوط به محافظت از پوست در برابر نور خورشید را همیشه در دسترس قرار دهید تا هر زمان که خواستید بیرون بروید از آنها استفاده کنید.

برخی نکات زیرمی تواند برای پیشگیری از آسیب پوستی ناشی از نور خورشید در کودکان مفید باشد:

  • لباس مناسبی به کودک خود بپوشانید: از لباس های سبک و تی شرت های آستین بلند و شلوارهایی با پاچه بلند استفاده کنید. از کلاه های مناسب و عینک های آفتابی مناسب که نسبت به اشعه فرابنفش محافظت خوبی دارد استفاده کنید.
  • در فضاهای باز فرزندتان را در سایه نگهداری کنید: اگر نتوانستید سایه بیابید با استفاده از چتر و یا سایه بان کالسکه برای کودک خود سایه ایجاد کنید.
  • در اطفال زیر شش ماه نباید از ترکیبات ضد آفتاب استفاده کرد اما در موارد لزوم استفاده اندک از آن مانعی ندارد. باید از ضد آفتاب های ضد آب و موثر علیه تابش فرابنفش نوع A و B استفاده کنید که اس پی اف آن حداقل 30 باشد. ضد آفتاب های حاوی تیتانیوم دی اکساید و یا زینک اکساید کمتر به پوست حساس کودکان آسیب می رساند. ضد آفتاب را هر دو ساعت و فورا بعد از تعریق و یا شنا کردن تمدید کنید.
  • مادامی که کودک خود را از نور خورشید محافظت می کنید مراقب باشید تا در روزهای داغ بیش از حد گرم نشود و به مقدار کافی مایعات استفاده کنید.
  • اگر فرزندتان در فضای باز بیش از حد فریاد می زد یا گریه می کند و یا دچار قرمزی در پوست می شود فورا او را به فضای بسته منتقل کنید.
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه