یک مطالعه جدید نشان می دهد که افزایش بروز علائم افسردگی با آمدن فصل زمستان در زنان بیش از مردان رخ می دهد.

دروانا:

منتشر شده در مجله اختلالات عاطفی 15 ژانویه 2018

طبق بررسی های صورت گرفته بر روی بیش از 150000 نفر دز انگلستان، علائمی چون بی حالی، خستگی و خوشحال نشدن از فعالیت های لذت بخش روزمره در ماه های زمستان اوج می گیرند (افسردگی فصلی). بیشتر افراد که درگیر این علائم می شدند خانم بودند.

کوتاه تر بودن روزهای زمستانی با بروز علائم افسردگی در زنان ارتباط دارد؛ اما محققین معتقدند که این مسئله می تواند به دلیل تغییرات دمایی در بیرون از خانه باشد.

دانیل اسمیت، استاد روانپزشکی در دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند می گوید یافته های شواهدی را مبنی بر تاثیر تغییرات فصلی در بروز علائم افسردگی فراهم می کنند که در خانم ها بسیار شایع ترند. ما هنوز به طور کامل نمی دانیم که چرا این اتفاق می افتد.

با این حال موضوع جالبی است که تغییرات ناشی از افسردگی فصلی مستقل از عوامل اجتماعی و شیوه زندگی بودند و ممکن است ناشی از یک مکانیسم بیولوژیکی خاص جنسی باشند. واضح است که این موضوع بسیار مهم و پیچیده است و به مطالعه بیشتری نیاز دارد.

پزشکان باید از تفاوت های جنسیتی که در مورد بروز فصلی تغییرات خلقی وجود دارد آگاه باشند تا بتوانند به شناخت و درمان علائم افسردگی در طول سال کمکی بکنند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه