تحقیق جدید نشان داد نرخ سیگار کشیدن در بین خانم های باردار مبتلا به افسردگی رو به افزایش است. خانم هایی با سطح سواد پایین تر، خانم های مجرد و خانم هایی با درآمد پایین از اقشار آسیب پذیری هستند که نرخ سیگار کشیدن در آن ها بیشتر از سایر گروه هاست. درمان افسردگی همراه با تلاش برای ترک سیگار می تواند به خانم ها کمک کند تا راحت تر سیگار را ترک کنند.

دروانا:

تحقیقی جدید نشان داد سیگار کشیدن در طول بارداری در بین خانم های آمریکایی مبتلا به افسردگی رو به افزایش می باشد. محققین داده های حاصل از 8500 مادر در که در ارزیابی سلامت سالانه دولت مشارکت کرده بودند را مورد بررسی و آنالیز قرار داد. نشان داده شد نرخ سیگار کشیدن در بین خانم های باردار مبتلا به افسردگی در سال های 2002 تا 2014، حدود 2.5 درصد افزایش داشته است.

بر اساس یافته های منتشر شده در ژورنال Drug and Alcohol Dependence، نرخ سیگار کشیدن در بین سایر گروه ها در طول این بازه زمانی افت کرده است.

رنه گودوین استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه کلمبیا عنوان کرد افزایش نرخ سیگار کشیدن در هر جمعیتی روند رو به پایینی را طی کرده است.

بر اساس آمار این تحقیق بیش از یک سوم خانم های باردار مبتلا به افسردگی سیگار می کشند و این در مقایسه با یک نفر از هر ده نفری است که به افسردگی مبتلا نیستند.

گودین عنوان کرد ارتباط بین افسردگی و مصرف الکل در دوران بارداری در طول زمان افزایش یافته است و این نشان می دهد افسردگی بسیار اهمیت دارد اما به ندرت تحت درمان قرار می گیرد.

او متذکر شد سیگار کشیدن در طول بارداری در بین خانم های مجرد، خانم های که سطح سواد پایین تر و درآمد پایین تری دارند شایع تر است. قابل توجه است که همه این گروه ها اغلب دسترسی کمتری به مراقبت های بارداری دارند.

گودوین عنوان دارد خیلی از خانم ها آگاه نیستند که افسردگی با توانایی آن ها در ترک سیگار تداخل دارد و برای ترک سیگار به کمک بیشتری نیاز دارند.

گودوین این گونه جمع بندی کرد به کمپین های بهداشت عمومی توصیه می شود افراد را در مورد اهمیت ترک سیگار در دوران بارداری آموزش دهند. درمان برای افسردگی همراه با تلاش برای ترک سیگار می تواند به خانم ها در کنار گذاشتن سیگار کمک کند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه