لندن 18 نوامبر 2016: کمپانی ViiV Healthcare در ماه نوامبر اعلام کرد فاز سه تحقیقاتی را آغاز کرده است که به منظور ارزیابی رژیم تزریقی طولانی اثر cabotegravi و rilpivirine برای درمان عفونت HIV-1 می باشد. در دو تحقیق انجام شده به نام های (FLAIR (First Long-Acting Injectable Regimen و (Antiretroviral Therapy as Long-Acting Suppression) یا ATLAS بی خطر بودن و موثر بودن دوزیج ماهانه این دو داروی تزریقی در بیماران ارزیابی خواهد شد.

این رژیم طولانی اثر تزریقی با همکاری Janssen Sciences Ireland UC ایجاد شده است.

در حالی که درمان ترکیبی خوراکی با دوز ثابت از طریق دوزیج کارآمد و به واسطه کاهش بار قرص، پایبندی به درمان، ضرورت دستیابی به مهار ویروسی و هم چنین کاهش ظهور جهش های مقاوم درمان HIV را مترقی کرده است، اما ایجاد اقدامات درمانی جدید مانند درمان های تزریقی و طولانی اثر مادامی که پایبندی به درمان تقویت می شود، از اهمیت برخوردار است.

کمپانی ViiV Healthcare عنوان کرد درمان های فعلی برای این بیماری مبتنی بر چندین آنتی ویرال است، بنابراین بسیار اهمیت دارد که رژیم های درمانی با دوام، بی خطر و راحت تری را ایجاد کنیم. در برنامه های فاز سه رژیم درمانی تزریقی متشکل از cabotegravir و rilpivirine مورد ارزیابی قرار می گیرد و ما منتظر نتایج برای سال 2018 هستیم.

در بررسی FLAIR، به مدت 20 هفته روزانه دوز خوراکی dolutegravir/abacavir/lamivudine (با نام تجاری Triumeq) روی بیمارانی بررسی خواهد شد که تاکنون تحت درمانی قرار نداشته اند و سپس به صورت تصادفی رژیم تزریقی مذکور به برخی افراد تزریق می شود و برخی نیز روی درمان خوراکی باقی خواهند ماند. در بررسی ATLAS بیمارانی حضور خواهند داشت که تجربه درمان را با استفاده از مهار بار ویروسی داشته اند. این افراد به طور تصادفی تحت درمان تزریقی قرار خواهند گرفت و سایرین نیز روی درمان خوراکی خود باقی خواهند ماند. افراد شرکت کننده از نواحی مختلف آفریقا، آمریکا، آسیا و اروپا انتخاب خواهند شد. در هر بررسی حدودا 600 نفر حضور خواهند داشت.

ایجاد درمان های طولانی اثر برای HIV بخشی از استراتژی های گسترده ای است که هدف آن پایان دادن به اپیدمی ایدز تا سال 2030 می باشد. از آن جایی که پایبندی به درمان خوراکی بین جمعیت های متفاوت متغیر است، ارزیابی گزینه های درمانی بیشتر از جمله رژیم هایی تزریقی و یا رژیم هایی که دفعات مصرف کمتری دارد می تواند میزان پایبندی به درمان را تقویت کند و احتمالا نتایج را بهبود بخشد.

Cabotegravir

این دارو مهار کننده انتقال رشته اینتگراز می باشد که به صورت آزمایشی تهیه شده و در هیچ کجای جهان توسط مقامات بهداشتی مورد تایید قرار نگرفته است. این دارو توسط کمپانی ViiV Healthcare برای درمان و پیشگیری از HIV ایجاد شده است و اخیرا به عنوان درمانی طولانی اثر و تزریقی درون ماهیچه ای فرموله شده هم چنین قرص خوراکی آن نیز به صورت مصرف یک بار در روز قبلا ایجاد شده است.

Rilpivirine

این دارو مهار کننده معکوس ترانس کریپتاز غیر نوکلئوزیدی است که به صورت یک بار در روز و برای درمان عفونت HIV-1 همراه با سایر ترکیبات آنتی ویرال در افرادی ایجاد شده است که بالغ بوده و تا به حال تحت درمان قرار نگرفته هم چنین بار ویروسی آن ها کمتر از 100000 کپی RNA ویروس در هر میلی لیتر می باشد.

این دارو توسط کمپانی Janssen Sciences Ireland UC تولید شده و در آمریکا و اتحادیه اروپا به صورت قرص 25 میلی گرمی یک بار در روز تایید شده و همراه با غذا مصرف می شود. بی خطر بودن و اثربخشی این دارو مبتنی بر تحقیقات فاز سه خواهد بود. شایع ترین اثرات جانبی این دارو عبارت است از: افسردگی، سر درد، بی خوابی و راش.

تاریخ انتشار: 1395/12/06
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه