محققین برنامه بین المللی واکسن ایدز در نیویورک اعلام کردند که گاو ها می توانند طی مدت زمان کوتاهی آنتی بادی های قوی را علیه اچ آی وی تولید کنند که این آنتی بادی ها می تواند روزنه امیدی برای تحقیقات آینده باشد.

دروانا:

گاو ها حیواناتی هستند که برای انسان بسیار مفیدند زیرا شیر، گوشت و چرم را در اختیار انسان قرار می دهند. اخیرا محققین عنوان کرده اند این حیوانات سودمند ممکن است سرنخ هایی را برای تولید واکسن ایدز در اختیار قرار دهند.

دانشمندان دریافته اند که گاو ها طی چند هفته می توانند آنتی بادی های قوی را علیه اچ آی وی تولید کنند. اچ آی وی ویروسی است که سبب بروز ایدز می شود.

این یافته ها نشان می دهد گاوها می توانند از زمین های کشاورزی وارد لابراتوآرها شوند تا به منظور ایجاد واکسن ایدز تحت انجام تست های تحقیقاتی قرار گیرند.

Devin Sok مسئول کشف و توسعه آنتی بادی در برنامه بین المللی واکسن ایدز در نیویورک عنوان کرد یک رویکرد پیشگیرانه در ایجاد واکسن اچ آی وی می تواند سعی بر استخراج آنتی بادی های خنثی کننده در افراد سالم داشته باشد اما چنین تحقیقاتی هم در سطح انسانی و هم در سطح حیوانی موفقیت آمیز نبوده است.

این تیم تحقیقاتی عنوان کرد چهار گاو را ایمن سازی کردند. دانشمندان ظرف 35 تا 53 روز پاسخی را از گاوها دریافت کردند. در انسان ها این پروسه اگر چنان چه اتفاق بیفتد سال ها به طول می انجامد.

Sok در اخبار عنوان کرد این آزمایشات نشان می دهد نه تنها این احتمال وجود دارد که این آنتی بادی ها در حیوانات تولید شود بلکه می توان این کار را با استفاده از استراتژی ایمن سازی ساده و سریع انجام داد.

گاوها نمی توانند با اچ آی وی آلوده شوند و تحقیق بر روی حیوانات همیشه نتایج مشابه با انسان ها را در برنخواهد داشت. اما این یافته ها روزنه هایی را برای تحقیقات آینده مشخص می کند.

مارک فاینبرگ، مدیر اجرایی این برنامه بین المللی عنوان داشت ابتکارات علمی این چنینی بشر را به جلو پیش خواهد برد. این نتایج منجر به اکتشافات بیشتر می شود و نتایج بالقوه ای را نه تنها در پیشگیری و درمان اچ آی وی ایفا می کند بلکه فرایند تولید آنتی بادی و واکسن را علیه سایر بیماری های عفونی تسریع می کند.

این تحقیق به صورت آن لاین در تاریخ بیست جولای در ژورنال نیچر منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه