آیا پروفایل سرطان با وجود اچ آی وی در بین آمریکایی ها در حال تغییر می باشد؟

ایدز بیماری مزمنی است که در بازه طولانی وجود خواهد داشت، به گفته محققین این بیماران ممکن است با انواعی از سرطان ها در طول زندگی خود مواجه شوند.

انتظار می رود تا سال 2030 تعداد کلی افراد مبتلا به سرطان و ایدز یا اچ آی وی مثبت کاهش چشم گیری داشته باشد و تعداد کمی از بیماران به تومورهایی دچار شوند که سیستم ایمنی را مورد حمله قرار می دهد.

پیش بینی می شود سرطان پروستات، ریه و کبد از جمله شایع ترین سرطان ها در افراد مبتلا به اچ آی وی باشد. هم چنین احتمال سرطان آنال نیز که با ویروس مقاربتی پاپیلوما ارتباط دارد نیز وجود خواهد داشت.

مایکل سیلوربرگ محقق مرکز Kaiser Permanente Northern California که خود در این تحقیق حضور نداشت عنوان کرد ریسک سرطان متفاوت می باشد.

در سال های اولیه اپیدمی شدن ایدز بیماران مبتلا به ایدز از لنفومای غیر هوچکین و سارکوم کاپوزی رنج می برند و سیستم ایمنی در آن ها رو به وخامت می گذاشت. اما با پیشرفت های علمی پزشکی در دو دهه اخیر افراد مبتلا به ایدز طول عمر بیشتری یافته اند.

در تحقیق جدیدی که انجام شده Jessica Islam دانشجوی ارشد کارولینای شمالی در Chapel Hill و همکارانش به جستجوی درک این مطلب پرداختند که سرطان چطور می تواند بر افراد مبتلا به ایدز تا سال 2030 تاثیر بگذارد.

محققین تخمین زدند که تشخیص سرطان تقریبا در مورد 8000 نفر مبتلا به ایدز تا سال 2010 داده شده است، 2720 مورد از سرطان ها به سیستم ایمنی مربوط بوده است که در بین افراد مبتلا به ایدز شایع است و تقریبا 5200 مورد نیز به سایر سرطان ها دچار شده اند.

تا سال 2030 محققین پیش بینی می کنند تعداد موارد کلی سرطان تا حدود 6500 مورد کاهش می یابد و کاهش بزرگی نیز در سرطان های مربوط به ایدز به دست خواهد آمد (تا 710 مورد). انتظار می رود موارد سارکوم کاپوزی نیز افت کند اما در مقایسه با افراد نرمال نرخ آن در بین افراد اچ آی وی مثبت هنوز بالاست، در حالی که انتظار می رود نرخ لنفومای غیر هوچکین و سرطان سرویکس به حد نرمالی در برخی گروه های سنی برسد.

در عین حال انتظار می رود برخی انواع سرطان ها کمی رشد داشته باشد (تقریبا 5800 مورد)

Islam عنوان کرد پیر شدن جمعیت اچ آی وی مثبت سبب می شود تا بروز برخی سرطان ها بیشتر شود. برای مثال مردان اچ آی وی مثبت و مبتلا به ایدز بیشتری به سنی خواهند رسید که در آن سرطان پروستات برای مردان شایع می باشد، بنابراین تعداد موارد تشخیصی در آن جمعیت افزایش می یابد.

سرطان آنال هم چنان در بین بیماران مبتلا به ایدز شایع می باشد زیرا به ویروس پاپیلومای انسانی ارتباط دارد که می تواند به لحاظ جنسی منتقل شود.

سیلوربرگ عنوان کرد این یافته ها پزشکان و بیماران را آگاه می کند که چه سرطان هایی در این جمعیت رو به کاهش است و احتمال بروز چه سرطان هایی با افزایش سن جمعیت مبتلا به ایدز بالا خواهد بود.

بنا به گفته سیلوربرگ اگرچه داروهای ضد اچ آی وی موثر هستند اما سرطان های مرتبط با اچ آی وی لزوما از بین نخواهد رفت. زیرا برخی افراد مبتلا به اچ آی وی خودشان از آلودگی خود اطلاعی ندارند و سیستم ایمنی آن ها قبل از تشخیص و درمان رو به انحلال می رود.

دکتر Gita Suneja از دانشگاه Duke University عنوان کرد افراد آلوده به اچ آی وی با چالش های مربوط به سرطان رو به رو هستند و این صرف نظر از آمار در حال تغییر می باشد.

او عنوان کرد تحقیقات دیگر نشان داده است افراد مبتلا به ایدز که به سرطان های پیشرفته دچارند کمتر درمان های مناسب دریافت می کنند و نرخ بقا در آن ها در مقایسه با افراد غیر آلوده بدتر است. شناسایی این نیازهای ناهمگون اهمیت دارد.

این تحقیق در نشست سالانه انجمن سرطان آمریکا در واشنگتن دی سی ارائه شده است. باید در نظر داشت تحقیقات ارائه شده در نشست ها در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1396/02/25
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه