کمپانی مرک (Merck) که خارج از آمریکا و کانادا به نام MSD شناخته شده است نتایج فاز سوم تحقیقات خود را در مورد ارزیابی اثربخشی و بی خطر بودن (doravirine (MK-1439 اعلام کرد.

داروی doravirine نوعی مهار کننده non-nucleoside reverse transcriptase می باشد (NNRTI) که به صورت آزمایشی در دست مطالعه قرار دارد.

در بررسی انجام شده در نسبتی از شرکت کنندگان مقدار HIV-1RNA کمتر از 50 کپی در میلی لیتر بود که این مقدار بعد از 48 ساعت درمان به دست آمد و مقدار مصرف 100 میلی گرم یک بار در روز بود. هم چنین نشان داده شده مقدار کلسترول ال دی ال در این گروه به لحاظ آماری کمتر بود.

دکتر Kathleen Squires متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه فیلادلفیا عنوان کرد ارتقای درک ما از بیولوژی اچ آی وی و شواهد بالینی رو به رشد حاصل از درمان های اخیر منجر به  پبشرفت درمان اچ آی وی گردیده است. نتایج این کارآزمایی شواهدی را از اثر بخشی و بی خطر بودن پروفایل doravirine به عنوان درمانی بالقوه برای درمان بیماران مبتلا به HIV-1 فراهم می کند.

نرخ شیوع تاثیرات جانبی برای این دارو 31 درصد بود و شایع ترین آن ها عبارت بود از اسهال، سر درد، تهوع و فارنژیت بینی.

لازم به ذکر است کمپانی مرک در سه دهه اخیر در تحقیقات مربوط به اچ آی وی پیشرو بوده است و نتایج حاصل از این کارآزمایی برای متخصصین دلگرم کننده بوده است.

داروی doravirine در تحقیقات بالینی اولیه پروفایل فارماکوکینتیکی مناسبی را با مصرف یک بار در روز همراه با غذا یا بدون آن را نشان داد.  

این دارو هم چنین در چندین مورد از تحقیقاتی که در جریان است به صورت قرص های تک دوز مورد ارزیابی است.

تاریخ انتشار: 1396/01/30
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه