خیلی از مردان همجنسگرا و یا دو جنسه در مورد درمان دارویی که می تواند آن ها را از اچ آی وی محافظت کند، چیزی نمی دانند.

مصرف روزانه قرص Truvada دارویی پیشگیری کننده است که برای کاهش عفونت HIV موثر است و می تواند کاهش 92 درصدی عامل بروز ایدز را در افراد پر خطر به دنبال داشته باشد، از جمله این افراد پر خطر عبارتند از مردان همجنسگرایی که رابطه جنسی محافظت نشده ای دارند.

محققین داده های 401 مرد دو جنسه و همجنسگرا را که تست اچ ای وی در مورد آن ها منفی بود را در بالتیمور آنالیز کردند. تنها 42 درصد آن ها داروی Truvada را می شناختند. احتمال بیشتری وجود داشت آن هایی که برای اچ آی وی در سال قبل تست داده بودند از وجود این دارو آگاه باشند.

این یافته ها نشان می دهد که خیلی از مسئولین بحث سلامت در مورد این دارو با مردان دو جنسه و افراد همجنسگرا و سایر بیمارانی که در خطر بالایی قرار دارند، گفتگو نمی کنند، اگر چه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها این درمان را برای آن ها توصیه کرده است.

دکتر جولیا رایفمن فوق دکترا در دپارتمان اپیدمیولوژی عنوان کرد پزشکان زمان محدودی با بیمار های خود دارند اما در مورد برخی بیمارانی که بیشتر در خطر هستند باید در مورد خطرات اچ آی وی و این که آیا Truvada می تواند انتخاب خوبی باشد یا خیر با آن ها گفتگو کنند.

دکتر رایفمن در اخبار موسسه هاپکینز عنوان کرد مسئولین بحث سلامت ممکن است با این دارو آشنا نباشند و یا این که با صحبت کردن در مورد عناوین مربوط به سلامت جنسی با بیماران خود راحت نباشند. به هر دلیلی که وجود دارد ما باید راهی را بیابیم تا افراد بتوانند از مزایای این دارو مطلع شوند.

او افزود این دارو می تواند بر شیوع اچ آی وی در آمریکا تاثیر گذارد، در این کشور بیش از 44000 مورد جدید ابتلا به اچ ای وی سالانه گزارش می شود.

در سال 2011، نرخ اچ آی وی در بین مردان همجنسگرا و دو جنسه در آمریکا حدود 18 درصد بوده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا داروی Truvada را در سال 2012 تایید کرد، بر اساس یافته های محققین تنها 5 درصد افرادی که در خطر بالا قرار دارند، به منظور پیشگیری از این دارو استفاده کردند.

این یافته ها به صورت آن لاین اخیرا در ژورنال طب پیشگیری آمریکا منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/08/12
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه