در تحقیقی که در تاریخ 30 ژوئن به صورت آن لاین منتشر شد، مشخص گشت افراد مسن بالای 70 سال ممکن است با وجود داشتن فشارخون پایین هم چنان روی مصرف داروهای کاهنده فشارخون باقی بمانند. محققین دانشگاه کنت در انگلیس 11167 بیمار را بررسی کردند و مشخص شد 66 درصد این افراد دارای فشارخون سیستولیک کمتر از 100 میلی متر جیوه بودند و با این حال هم چنان از داروهای ضد فشارخون استفاده می کردند. بر اساس دستورالعمل انجمن قلب آمریکا، مقدار سیستولیک کمتر از 120 میلی متر جیوه نرمال در نظر گرفته می شود.

رهبر این تحقیقات دکتر کریس فارمر عنوان می کند این بررسی مشخص کرد که دارو متناسب با افزایش سن فرد تنظیم و بررسی نمی شود. این نکته می تواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. در حالی که درمان فشارخون بالا به کاهش ریسک سکته و حوادث قلبی عروقی کمک می کند، افت فشار بیش از حد نیز خطراتی از جمله سرگیجه و زمین خوردن را به دنبال دارد. فارمر پیشنهاد می دهد که بیماران در مورد داروهایی که مصرف می کنند با پزشک خون مشورت کنند تا مشخص شود آیا نیاز به کاهش دوز و یا حتی حذف دارو وجود دارد یا خیر.

تاریخ انتشار: 1395/07/22
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
منبع: وبسایت http://www.health.harvard.edu
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه