گروهی از محققین هنگ کنگی در جستجوی این مسئله بودند که آیا در موارد پرولپس یا افتادگی کف لگن، پساری (دستگاهی قابل حذف که آن را وارد واژن می کنند تا از ارگان های لگن محافظت کند) می تواند جایگزینی منطقی برای جراحی باشد یا خیر. در این تحقیق 128 نفر روزانه ورزش های مربوط به کف لگن را انجام می دادند و 128 نفر نیز از پساری استفاده می کردند و ورزشی انجام نمی دادند. خانم ها هم چنین دو پرسشنامه را در آغاز و پایان تحقیق تکمیل کردند(یک مورد از پرسشنامه های برای ارزیابی علائم طراحی شده بود و دیگری به بررسی کیفیت زندگی بیماران می پرداخت).

هر دو گروه در در پرسشنامه های نهایی علائمی از بهبود را گزارش کردند. اما گروهی که از پساری استفاده می کردند بهبود بیشتری را گزارش کردند (27 مورد در مقیاس علائم در مقایسه با 5 مورد گروه شاهد و 30 مورد در مقیاس مربوط به کیفیت زندگی در مقایسه با 4 مورد در گروه شاهد). این یافته ها به صورت آن لاین در 6 ژوئن 2016 توسط Obstetrics & Gynecology منتشر شد.

اگر شما به افتادگی کف لگن دچارید می توانید استفاده از پساری را در کنار ورزش های مربوط به افتادگی کف لگن درنظر داشته باشید. برای انتخاب دستگاه مناسب با متخصص زنان و هم چنین با درمانگر فیزیکی مشورت کنید.

تاریخ انتشار: 1395/06/24
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه