دکتر مراد علم درماتولوژیست زیبایی در کنار بوتاکس، پر کننده ها و جراحی های پلاستیک، از یک درمان ضد پیری جدید کم هزینه و غیر مهاجم صحبت می کند: یوگا صورت

دروانا:

منتشر شده در مجله درماتولوژی جاما

گزارش شده در مد اسکیپ 16 ژانویه 2018

درماتولوژیست ها بهبود وضعیت پوست صورت را در خانم های میان سالی که روزانه نیم ساعت و برای 8 هفته ورزش های یوگا را انجام داده اند و آن را با 12 هفته تمرینات روزانه متناوب ادامه داده اند، ارزیابی کردند.

"در واقع نتایج بسیار قوی تر از چیزی بود که من انتظار داشتم. این یک موفقیت برای بیماران است". دکتر مراد علم پروفسور درماتولوژی در مدرسه دارویی شیکاگو

مشارکت کنندگان 27 خانم با سنین بین 40 تا 65 سال بودند که البته 16 نفر از آن ها دوره را به طور کامل به پایان رساندند. مطالعه با تمرینات ورزشی صورت مقاوم به ماهیچه در دو بازه 90 دقیقه ای آغاز شد.

بیماران انجام برخی از تمرینات یوگای صورت را یاد گرفتند و آنها را در خانه تمرین کردند. در مورد نقش یوگای صورت در گونه گذاری، درماتولوژیست ها با مشاهده عکس های قبل و بعد از انجام تمرینات متوجه بهبود در پر شدن گونه بالای و پایینی شدند و سن آنهایی را که کاملا برنامه را پیگیری کردند کمتر از چیزی که در آغاز مشخص کرده بودند، تخمین زدند. این پایین آمدن سن در حدود سه سال بود.

طبق گفته علم در حال حاضر شواهدی وجود دارد که یوگا صورت ممکن است باعث بهبود ظاهر صورت شود و برخی از علائم ظاهری پیری را کاهش دهد. با فرض اینکه این یافته ها در مطالعات وسیع تری تایید شده اند، اکنون بیماران روش کم هزینه و غیر سمی را در اختیار دارند که جوان تر به نظر برسند و یا سایر درمان های ضد پیری پوست که انجام می دهند را تقویت کنند.

نرمش های ماهیچه های صورت برای داشتن صورتی سفت و محکم، ماهیچه را قوی و بزرگ می کنند و ظاهری جوان تر به فرد می دهند.

دکتر جان چی جراح پلاستیک و پروفسور دانشگاه واشنتگون می گوید هیئت داوران هنوز بر روی اینکه آیا تمرینات یوگا صورت می تواند علائم پیری را برطرف کند یا خیر، کار می کند. من یوگا صورت را به افرادی توصیه می کنم که از آن آرامش می گیرند و لذت می برند نه با هدف جوان سازی صورت.

در حالی که فرضیه تاثیر نرمش های صورت بر بهبود ظاهر و برطرف کردن علائم پیری بسیار جذاب است، هنوز شواهد زیادی مبنی بر مفید بودن این روش وجود ندارد.

یوگای پوست صورت دقیقا توسط مطالعات علمی بررسی شده توسط مجله جاما مورد امتحان قرار نگرفته است و سوال این است که آیا پر کننده ها بوتاکس و سفت کننده های صورت دقیقا توسط این مطالعات بررسی شده اند یا خیر؟ دکتر پاسخ می دهد تلاش هایی در این زمینه با سطوح مختلف دقت علمی صورت گرفته است. دکتر علم قبول دارد که مطالعه او سوالات زیادی را ایجاد می کند مانند اینکه آیا نرمش برای آقایان هم موثر است و افراد برای تاثیر گذاری مناسب تا چه مدت نیاز است این تمرینات را انجام دهند. او مایل است یک مطالعه بزرگتر را بررسی کند.

.

برگرفته از: وبسایت https://www.medscape.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه