وقتی برای برطرف کردن فشار خون بالا تحت درمان قرار دارید، معمولا کنترل استرس نادیده گرفته می شود. اگر شما اغلب عصبی می شوید، راهکارهای زیر می تواند برای تان مفید باشد:

  1. به اندازه کافی بخوابید. کیفیت نامناسب خواب و یا خواب ناکافی می تواند بر خلقیات، هشیاری ذهنی ،میزان انرژی و سلامت فیزیکی شما تاثیر بگذارد.
  2. تکنیک های ریلکس شدن را بیاموزید. مدیتیشن، ریلکس کردن پیشرونده عضلانی، تصور سازی هدایت شده، تمرین نفس کشیدن عمیق و یوگا در کاهش استرس بسیار قدرتمند هستند.
  3. ارتباطات اجتماعی خود را تقویت کنید: با صحبت کردن با همکلاسی های تان، ملحق شدن به سازمان ها و یا شرکت در گروه های پشتیبانی با دیگران ارتباط برقرار کنید.
  4. مهارت های مدیریت زمان را بیاموزید: به این ترتیب به نحو موثرتری می توانید به کار و خانواده خود رسیدگی کنید و میزان استرس را کاهش دهید.
  5. تا جایی که می توانید سعی کنید موقعیت های استرس دار را برطرف کنید. اجازه ندهید شرایط استرس زا وخیم تر شود. برای حل مشکلات جلسات خانوادگی بگذارید و از مهارت های مذاکره در خانه و محل کار استفاده کنید.
  6. به خودتان توجه کنید: برای خود ماساژ ترتیب دهید، سعی کنید به آهستگی غذا بخورید و بر مزه غذا و احساسی که از هر لقمه درک می کنید، تمرکز کنید. پیاده روی کنید، چرت بزنید و یا به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید.
  7. از دیگران کمک بخواهید: نترسید و از همسر، دوستان و همسایگان خود کمک بخواهید. اگر استرس و اضطراب در شما ادامه داشت به پزشک مراجعه کنید.

سعی کنید شیوه زندگی سالمی را پیش بگیرید. وزن خود را در محدوده سالمی حفظ کنید، سیگار نکشید، به طور منظم ورزش کنید و از میوه ها، سبزیجات، غلات، پروتئین های کم چرب و چربی های سالم استفاده کنید. فشار خون شما می تواند به گذشته شما مربوط باشد.

تاریخ انتشار: 1395/06/06
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.health.harvard.edu

برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه