تحقیقی جدید نشان داد تنها 15 دقیقه ورزش در روز می تواند ریسک مرگ زودرس را در افراد مسن تا یک پنجم کاهش دهد.

در این تحقیق بیش از 123000 نفر در بازه سنی 60 سال به بالا حضور داشتند. متوسط بازه پیگیری در این تحقیق ده سال بود. در مقایسه با کسانی که به لحاظ فیزیکی فعال نبودند، افرادی که میزان فعالیت کمی داشتند، در طول بازه تحقیق 22 درصد کمتر در خطر مرگ قرار داشتند.

بعلاوه برای افرادی که میزان فعالیت فیزیکی متوسط و بالایی داشتند ریسک مرگ در طول بازه این تحقیق به ترتیب 28 و 35 درصد کاهش یافت و این آمار در مقایسه با کسانی به دست آمد که فعالیتی نداشتند.

این یافته ها در نشست کاردیولوژی انجمن اروپا در فرانسه ارائه شده است.

به گفته دکتر دیوید هوپین از بیمارستان Saint-Etienne واقع در فرانسه، باید توجه داشت این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود که علت این ارتباط را مشخص کند، اما نتایج نشان داد فعالیت فیزیکی بیشتر در افراد مسن مزایای بهتری را برای سلامت ایشان در پی دارد و همه این مزایا با میزان متوسطی ورزش کردن به دست می آید.

او ادامه داد کمترین میزان ورزش معادل 15 دقیقه پیاده روی سریع در روز است. او طی اخباری گفت سن بهانه ای برای ورزش نکردن نیست. به خوبی مشخص است که فعالیت فیزیکی منظم بهتر از دارو می تواند نتایج خوبی را برای سلامت در پی داشته باشد. اما کمتر از نیمی از افراد مسن حداقل 150 دقیقه ورزش متوسط و یا 75 دقیقه ورزش شدید در هفته انجام می دهند.

دکتر هوپین عنوان کرد افراد نباید تغییرات شدیدی را در مقدار فعالیت های روزانه شان انجام دهند. در عوض باید به تدریج مقدار فعالیت های شان را افزایش دهند. 15 دقیقه در روز می تواند هدف منطقی برای افراد بزرگسال باشد. افزایش اندک در فعالیت فیزیکی افراد را قادر می سازد تا تدریجا 150 دقیقه ورزش در هفته را در برنامه خود بگنجانند.

نکته ای که باید یادآور شد این است که تحقیقات ارائه شده در نشست ها تا قبل از منتشر شدن در ژورنالی معتبر در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند.

تاریخ انتشار: 1395/04/08
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه