اگر شما به بیماری پسوریازیس مبتلا هستید و متوجه تغییراتی در ناخن ها خود شده اید، راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد. پسوریازیس ناخن ظاهر ناخن های انگشتان دست و پای شما را تغییر می دهد. در پسوریازیس ناخن، ناخن ها ضخیم تر دیده می شوند، دچار فرورفتگی هایی شده و رنگ و شکل آن ها تغییر می کند. همچنین لکه ای سفید رنگی در زیر ناخن دیده می شوند که می توانند دردناک باشند. راه هایی برای درمان پسوریازیس ناخن وجود دارد که اغلب درمان هایی که برای بیماری پسوریازیس انجام می گیرند در درمان پسوریازیس ناخن نیز کاربرد دارند. در ادامه دکتر محمد رضا شهسواری متخصص پوست و مو و زیبایی به سوالاتی پیرامون سپوریازیس ناخن پاسخ می دهند.

 

دروانا:

پسوریازیس ناخن

آیا پسوریازیس ناخن ها را تحت تاثیر قرار می دهد؟

بله

میزان شیوع مشکلات ناخن در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس چه قدر است؟

میزان شیوع مشکلات ناخن یا همان پسوریازیس ناخن در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس بین 40-60 درصد است.

در پسوریازیس ناخن، چگونه می توان از ناخن ها محافظت کرد؟

استفاده از کرم های نرم کننده و درمان های دارویی مانند استروئیدهای موضعی و داروی پروتوپیک می تواند در محافظت از ناخن ها در پسوریازیس ناخن کمک کننده باشد.

درمان پسوریازیس ناخن چیست؟

استفاده از استروئیدهای موضعی و تزریقی (تزریق داخل ناخن)، داروی پروتوپیک، داروی دایونکس از جمله داروهایی هستند که در درمان پسوریازیس ناخن به کار می روند. در صورتی که وضعیت پوستی شدید باشد از داروهای سیستمی مانند متوترکسات، سیکلوسپورین و داروهای بیولوژیک برای درمان پسوریازیس ناخن استفاده می شود.

دکتر محمد رضا شهسواری

دکتر محمد رضا شهسواری

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دكتر محمد رضا شهسواري متخصص پوست، مو و زیبایی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای بیش از 24 سال سابقه تخصص پزشکی در رشته پوست و مو و زیبایی می باشند.
 
پاسخ داده شده: توسط دکتر محمد رضا شهسواری

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه