تزریق ژل به واژن یکی از روش های زیبایی بخش خارجی واژن می باشد. در این مقاله مروری بر تزریق ژل به واژن خواهیم داشت. 

دروانا: 

دلایل تزریق ژل به واژن

خانم ها با افزایش سن در ناحیه لابیا ماژور واژن با تغییراتی رو به رو می شوند. لابیا بیرونی ترین لبه ای است که نواحی اطراف واژن را می پوشاند. با افزایش سن بخشی از حجم مناسب لابیا از بین می رود و بنابراین این بخش شل می شود. زایمان و بروز یائسگی نیز بر شدت چنین تغییراتی می افزاید و در نهایت افت ظاهری لابیا ممکن است نگرانی های عملکردی و زیبایی را برای زنان به دنبال داشته باشد.

80 درصد خانم ها با ورود به دوران یائسگی دچار خشکی واژن می شوند و حدود 50 درصد خانم ها با کامل کردن دوران یائسگی همچنان خشکی واژن را تجربه می کنند. در طول دوران یائسگی مقدار ترشح استروژن کاهش می یابد و این بر سلول هایی به نام فیبروبلاست تاثیر می گذارد. فیبروبلاست ها در ایجاد سلول های پوستی جدید نقش دارند. نتیجه اختلال در فیبروبلاست ها از دست رفتن حجم و الاستیسیته لابیا می باشد. مخاط واژن که به طور معمول توسط لابیا محافظت می گردد خشک می شود، بافت پیوندی نیز به درستی خون رسانی نمی شود و هیدراسیون مناسب خود را از دست داده و در نهایت نازک تر می گردد. سلول های گلاندولار کمتر تغذیه شده و بیشتر از بین می روند و عملکرد مناسب خود را از دست می دهند. نتیجه تمامی این موارد خشکی پوست، از دست رفتن الاستیسیته و بروز شکنندگی در ناحیه واژن می باشد و همچنین سلول های سطحی ناحیه اپی تلیال یا قسمت خارجی واژن با ورود به یائسگی و افزایش سن از بین می رود.

نحوه تزریق ژل به واژن و نکاتی پیرامون آن

تزریق ژل به واژن یکی از راه های جوانسازی لابیا می باشد که هم به لحاظ ظاهری و هم بهبود خشکی تاثیراتی را در پی دارد. به منظور تزریق ژل به واژن از ترکیبات حاوی هیالورونیک اسید استفاده می شود.  برای افزایش ماندگاری نتایج می توان به جای تزریق ژل به واژن از گزینه های دیگری مانند تزریق چربی خود فرد بهره برد تا ماندگاری بهتری به دست آید. به منظور تزریق ژل به واژن از بی حسی موضعی استفاده خواهد شد. در صورتی که فرد سابقه ابتلا به هرپس تناسلی داشته باشد تزریق ژل به واژن برای او توصیه نخواهد شد. پیش از تزریق ژل به واژن باید عفونت های موجود درمان گردد. معمولا نتایج حاصل از تزریق ژل به واژن ظرف یک تا دو جلسه مشخص می گردد. نام های تجاری مختلفی برای تزریق ژل به واژن در بازار دارویی وجود دارد. Desirial که حاوی هیالورونیک اسید می باشد یکی از همین نام های تجاری است که در فرمول خود حاوی مانیتول و برخی آنتی اکسیدان ها نیز می باشد. همچنین می توان از چربی بدن خود فرد براساس وضعیت فرد استفاده کرد. تکنیک جدید درست کردن ژل با استفاده از پلاسمای خون همان فرد و تزریق ژل بدن خود بیمار جهت جوانسازی و بهبود مشکلات واژن است.

دکتر شیرین شمس

دکتر شیرین شمس

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر شیرین شمس جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بیش از 12 سال سابقه تخصصی پزشکی و همچنین دارای تجارب ارزشمند در زمینه جراحی های زیبایی زنان و لیزردرمانی می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر شیرین شمس
برگرفته از: وبسایت های
https://www.consultingroom.com
http://drshirinshams.ir

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه