رفع تیرگی واژن با لیزر با هدف ارتقا رضایت خانم ها از ناحیه تناسلی ایشان انجام می شود در این مقاله به مواردی پیرامون رفع تیرگی واژن با لیزر می پردازیم.

دروانا: 

ممکن است خیلی از خانم ها از تیرگی واژن خود احساس خوبی نداشته باشند. تیرگی پوست واژن به دلایل مختلفی اعم از افزایش سن، چاقی، ابتلا به عفونت باکتریایی، دیابت، تغییرات هورمونی (افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک)، فاکتورهای ژنتیکی، انجام برخی ورزش ها مانند دوچرخه سواری، استفاده از لباس های تنگ یا تغییرات پس از زایمان روی می دهد. تیرگی پوست واژن شرایط بی ضرری می باشد اما ممکن است احساس ناخوشایندی را در فرد ایجاد کند و بر اعتماد به نفس و نزدیکی او تاثیرات منفی را به دنبال داشته باشد.  خوشبختانه درمان های موثری برای رفع تیرگی واژن وجود دارد که از جمله آن می توان به مصرف برخی کرم ها اشاره کرد. اما یکی از موثرترین راه ها برای رفع تیرگی واژن استفاده از لیزر می باشد. رفع تیرگی واژن با لیزر روشی ساده است که تنها کمی احساس سوزش را برای فرد به دنبال دارد. نتایج حاصل از لیزر نتایجی طولانی اثر و مثبت می باشد.

رفع تیرگی واژن با لیزر

به منظو رفع تیرگی واژن با لیزر ابتدا متخصص زنان باید تشخیص دهد آیا فرد کاندید مناسبی برای انجام این روش می باشد. باید یادآور شد افراد مبتلابه لوپوس، پسوریازیس، هرپس و یا زگیل های تناسلی نمی توانند به طور موثری از لیزر به منظور رفع تیرگی واژن استفاده کنند و یا حتی باید قبل از شروع لیزر درمان شده باشند.

ابتدا به منظور رفع تیرگی واژن با لیزر از بی حسی موضعی در ناحیه ژنیتال استفاده می شود (45 دقیقه قبل از انجام روش). در ادامه از دستگاه لیزر فرکشنال CO2 در نواحی بی حس شده استفاده می شود. تابش لیزر به نواحی ولوو-واژینال و ناحیه پرینئال خواهد بود. مکانیسم رفع تیرگی واژن با لیزر به گونه ای است که نواحی لیزر شده تحریک به تولید کلاژن می گردند که در نتیجه آن احتمال روشن تر شدن ناحیه واژن بدون باقی گذاشتن اسکار وجود دارد. رنگدانه ها از عمق به طرف سطح آزاد شده و همچنین پیلینگ پوستی ایجاد شده و باعث روشن شدن ناحیه تناسلی می شود.

دوره رفع تیرگی واژن با لیزر کوتاه و بی خطر است و جلسات درمانی رفع تیرگی واژن با لیزر تنها چند دقیقه کوتاه به طول می انجامد. برای یافتن نتایج مطلوب به دنبال رفع تیرگی واژن با لیزر حداقل به سه جلسه درمانی نیاز خواهیم داشت. به خاطر داشته باشید 3 روز قبل از لیزر از تراشین و وکس کردن ناحیه تناسلی اجتناب کنید. تعداد جلسات به منظور رفع تیرگی واژن با لیزر به نوع پوست افراد بستگی خواهد داشت. دوره ریکاوری بعد از رفع تیرگی واژن با لیزر کوتاه می باشد اما در این دوران باید توصیه های متخصص زنان خود را رعایت کنید.

در انتخاب متخصص زنان به منظور رفع تیرگی واژن با لیزر دقت کنید زیرا تبحر متخصص در این زمینه بسیار حائز اهمیت می باشد. در درجه بعدی تجهیزات پزشکی به کار رفته نیز بسیار مهم است. لازم به ذکر است رفع تیرگی واژن با لیزر در مطب متخصص زنان انجام می شود و نیازی به انجام بیهوشی ندارد.

رفع تیرگی واژن با لیزر: مراقبت های بعد از رفع تیرگی واژن با لیزر

بعد از رفع تیرگی واژن با لیزر توجه به نکات زیر بسیار کمک کننده خواهد بود:

  • پس از رفع تیرگی واژن با لیزر از پوشیدن شلوار تنگ اجتناب کنید. بهتر است از لباس زیر نخی و آزاد استفاده کنید.
  • تا دو روز بعد از رفع تیرگی واژن با لیزر از داشتن نزدیکی اجتناب کنید.
  • پس از رفع تیرگی واژن با لیزر مصرف کرم هایی که متخصص زنان توصیه می کند را فراموش نکنید.
  • نواحی تحت لیزر باید تمیز نگاه داشته شود.
  • پس از رفع تیرگی واژن با لیزر نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وجود ندارد.
  • رفع تیرگی واژن با لیزر مستلزم عدم قرار دادن ناحیه تناسلی در معرض آفتاب، حداقل به مدت 6 ماه می باشد.
  • رعایت نکات توصیه شده توسط متخصص زنان لازم است.
دکتر شیرین شمس

دکتر شیرین شمس

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
سرکار خانم دکتر شیرین شمس جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بیش از 12 سال سابقه تخصصی پزشکی و همچنین دارای تجارب ارزشمند در زمینه جراحی های زیبایی زنان و لیزردرمانی می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر شیرین شمس
برگرفته از: وبسایت
https://www.eveclinics.co.uk
http://drshirinshams.ir

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه