انواع ژل تزریقی صورت ترکیباتی هستند که به منظور بهبود حجم در صورت مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال تزریق فیلر برای خط خنده یکی از کاربردهای ژل تزریقی صورت می باشد. در تزریق انواع ژل تزریقی صورت سعی کنید ژلی را انتخاب کنید که مورد تایید اف دی ای باشد.

دروانا:

 انواع ژل تزریقی صورت: انواع ژل تزریقی صورت بر اساس مواد سازنده

ژل تزریقی صورت ترکیبی شبیه ژل است که زیر پوست تزریق می گردد تا حجم از دست رفته، خطوط ایجاد شده (تزریق فیلر برای خط خنده) و برخی چروک ها را رفع کرده و برجستگی های صورت را بهتر نشان دهد. تزریق ژل تزریقی صورت روشی مقرون به صرفه است که ظاهر شما را بدون انجام جراحی بهبود می بخشد.

انواع ژل تزریقی صورت: انواع

طیفی از ترکیبات فیلر یا انواع ژل تزریقی صورت وجود دارند که به تایید سازمان اف دی ای نیز رسیده است به طور کلی انواع ژل تزریقی صورت بر اساس ماده تشکیل دهنده آن به چند دسته تقسیم می شود. در استفاده از انواع ژل تزریقی صورت سعی کنید ژلی را انتخاب کنید که مورد تایید اف دی ای قرار داشته باشد. بهترین مارک ژل تزریقی صورت آن هایی است که مجوز و تاییدیه معتبر داشته باشند.

انواع ژل تزریقی صورت: فیلرهیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن ساخته می شود. این ترکیب در پوست نیز یافت می شود. هیالورونیک اسید پوست را هیدراته می کند. این نوع از انواع ژل تزریقی صورت معمولا نرم و ژل مانند هستند. ماندگاری ژل تزریقی صورت هیالورونیک اسید موقتی است و معمولا شش تا دوازده ماه دوام می آورد. در طولانی مدت بدن ذرات ژل تزریقی صورت هیالورونیک اسید را جذب می کند. اغلب فیلرهای هیالورونیک اسید با استفاده از لیدوکائین تزریق می شوند تا احساس ناراحتی و درد بعد از تزریق را کاهش دهند. بنابراین درد یکی از عوارض تزریق ژل تزریقی صورت هیالورونیک اسید می باشد. انواع ژل تزریقی صورت هیالورونیک اسید که به تایید اف دی ای رسیده است عبارتند از:

  • انواع ژل ژوویدرم
  • انواع ژل رستیلن

انواع ژل تزریقی صورت: ژل radiesse یا فیلر کلسیم هیدروکسیل آپاتیت

 کلسیم هیدروکسیل آپاتیت از انواع ژل تزریقی صورت ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن ساخته می شود و عمدتا در استخوان ها یافت می گردد. وقتی این ترکیب به عنوان یکی از انواع ژل تزریقی صورت استفاده می شود ذرات کلسیم به صورت ژلی نرم در می آیند. فیلرهای کلسیم هیدروکسیل آپاتیت معمولا طولانی اثر هستند و برای اغلب بیماران ماندگاری در حدود 12 ماه دارند. ژل تزریقی صورت کلسیم هیدروکسیل آپاتیت همچنین می تواند تولید کلاژن طبیعی در بدن را تحریک کند و معمولا برای چروک های عمیق مورد استفاده قرار می گیرد. نام تجاری ®Radiesse که مورد تایید سازمان اف دی ای نیز می باشد دارای ترکیب کلسیم هیدروکسیل آپاتیت است.

انواع ژل تزریقی صورت: پلی-ال- لاکتیک اسید

پلی- ال- لاکتیک اسید ترکیبی است که به طور سنتتیک ساخته می شود و به عنوان یکی از انواع ژل تزریقی صورت به کار می رود. این ترکیب سال هاست که در وسایل پزشکی مانند بخیه های قابل جذب به کار برده می شود. پلی- ال- لاکتیک اسید به عنوان ترکیب محرک کلاژن شناخته می شود. مکانیسم اثر این ترکیب به گونه ای است که به پوست کمک می کند تا کلاژن سازی را انجام دهد. این نوع از انواع ژل تزریقی صورت در مورد چروک های عمیق تر پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات آن به مدت بیش از دو سال به طول می انجامد.

انواع ژل تزریقی صورت: پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات نوعی ترکیب سنتتیک می باشد که مدت هاست در پزشکی کاربرد دارد. در ژل تزریقی صورت استفاده از پلی متیل متاکریلات سبب ایجاد میکروسفر یا توپ های کوچکی می گردد که زیر پوست قرار می گیرد. این فیلرها حاوی کلاژن می باشند. کلاژن ترکیب طبیعی در پوست است که ساختار و استحکام پوست را تامین می کند. نام تجاری ®Bellafill که مورد تایید سازمان اف دی ای نیز می باشد با استفاده از ترکیبات پلی متیل متاکریلات ساخته می شود.

دکتر فیروزه سادات مینو

دکتر فیروزه سادات مینو

متخصص پوست، مو و زیبایی
دكتر فيروزه سادات مينو متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر فیروزه سادات مینو
برگرفته از: وبسایت https://www.americanboardcosmeticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه