در پی انتشار گسترده بیماری های ناشی از غذاها، سازمان غذا و داروی آمریکا در روز جمعه قوانین جدیدی را نهایی کرد تا خطر آلودگی غذاها را در آشپزخانه های آمریکا کاهش دهد.

این قوانین امنیتی برای مزارع سبزیجات و میوه جات همچنین واردکنندگان غذایی تحت عنوان Food Safety Modernization Act اعمال می شود.

مایکل تیلور معاون دامپزشکی و مواد غذایی در FDA در اخبار جمعه صبح گفت این قوانین برای نخستین بار استانداردهای قابل اجرایی را برای تولید و برداشت محصولات ارائه می دهد همچنین پاسخگوی امنیت غذاهایی است که وارد آمریکا می شود.  

این برای نخستین باراست که کشاورزان و واردکنندگان مواد غذایی مستقیما تحت نظارت FDA قرار می گیرند.

تیلور گفت شیوع بیماری های ناشی از سبزیجاتی با برگ سبز، گشنیز ، طالبی و سایر محصولات سبب شد تا الزامات جدیدی در نظر گرفته شود.  

او گفت اخیرا شیوع سالمونلا ناشی از خیار منجر به مرگ چهار تن از آمریکایی ها شد و بیش از 157 نفر را راهی بیمارستان کرد. این شیوع ناشی از مشکلاتی بود که با قوانین جدید می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

تیلور گفت این قوانین سبب شد ماموریت FDA از برخورد با شیوع بیماری ها به سمت نظارت بر صنعت غذایی تغییر کند.  

FDA گفت این قوانین جدید به کیفیت آب، بهداشت و سلامت کارمنان، حیوانات اهلی و وحشی، کود و ابزار و تجهیزاتی مورد نیاز نظارت دارد.

همچنین واردکنندگان مواد غذایی نیز باید سلامت آن را با استانداردهای امریکا تطبیق دهند. امکانات تامین کنندگان نیز باید مشابه با امکاناتی که در مزارع داخلی وجود دارد، مورد نظارت باشد.

FDA حسابرسان معتبر و توانمندی دارد که می توانند به بازرسی ایمنی مواد غذایی بپردازد. در برخی موارد FDA می تواند گواهی نامه ای را بخواهد که معرف سلامت مواد غذایی وارداتی است.   

تیلور گفت برای تامین مالی این پرژوه در خواست 109 میلیون دلار داده شده است و بدون این سرمایه  اجرای این قوانین به طور جدی به تاخیر می افتد.

وزارت کشاورزی تخمین زده است که 19 درصد غذاهای مصرفی در امریکا وارداتی است. بر اساس اخبار FDA ، بیش از نیمی از میوه های تازه و 22 درصد سبزیجات تازه از سایر کشورها وارد می شود.  

تیلور گفت دو مورد از این قوانین در سال آینده نهایی خواهد شد. یکی از این قوانین به حمل و نقل مواد غذایی مربوط است و دیگری به آلودگی عمدی مواد غذایی مربوط است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، سالانه 48 میلیون آمریکایی (یک نفر از هر 6 نفر) به دلیل بیماری های ناشی از غذا مریض می شود. حدود 128000 نفر در بیمارستان بستری می شوند و 3000 نفر نیز به دلیل آلودگی غذایی جان خود را از دست می دهند.

تاریخ انتشار: 1394/09/04
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه