داروی شیمی درمانی به نام Yondelis توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان برخی سارکومای بافت نرم که گسترش یافته و با جراحی قابل درمان نیست، مورد تایید قرار گرفت.

بنا به گفته این آژانس در اخبار روز جمعه، سارکوما بافت نرم یا STS در هر جایی می تواند ایجاد شود اما اغلب بافت های نرم را در سر، گردن، بازوها، پاها، تنه و شکم تحت تاثیر قرار می دهد. در سال گذشته حدود 12000 بیمار با این بیماری تشخیص داده شدند.

بنا به گفته FDA، Yondelis برای افرادی مورد تایید قرار گرفته است که به دو فرم STS (لیپوساکروما یا لیومیوساکروما) مبتلا هستند که قبلا با داروی شیمی درمانی حاوی آنتراسایکلین درمان می شد.

این دارو در کارآزمایی های بالینی حاوی 518 بیمار مورد ارزیابی قرار گرفته است. افرادی که از Yondelis استفاده می کردند به طور متوسط 4.2 ماه توقف در پیشرفت سرطان را تجربه کردند، حال آن که روند پیشرفت سرطان در افرادی که داروی ضد سرطان دیگری را مصرف می کردند یک ماه و نیم متوقف گردید.

از جمله عوارض شایع این دارو عبارت است از تهوع، خستگی، استفراغ، اسهال، یبوست، از دست رفت اشتها، تنگی نفس، سردرد و تورم بافت ها.

برچسب روی این دارو در مورد احتمال اثرات جانبی مانند عفونت های خونی خطرناک، تجزیه عضلات، آسیب به کبد، ترشح در محل تزریق و نارسایی قلبی تذکر داده است. همچنین باید به خانم ها در سنین باروری تذکر داد که مصرف این دارو بر رشد جنین تاثیر می گذارد و به هنگام مصرف این دارو باید از شیر دادن پرهیز کرد.

Leakage توسط Janssen Products به بازار عرضه می شود.

تاریخ انتشار: 1394/08/14
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه