تحقیقات جدید نشان می دهد خانم های جوانی که مرتب خودشان را وزن می کنند بیشتر در خطر ابتلا به افسردگی هستند.

محققین گفتند آن هایی که بیشتر نگران وزن خود هستند بیشتر در خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند ضمن آن که اعتماد به نفس پایین تری نیز دارند و رضایت آنها از بدن خود کمتر است.

بیش از 1900 فرد بالغ جوان در این آزمون حضور داشتند. 57 درصد آنها خانم بودند. از گروه ها خواسته شد که عادت وزن کردن خودشان را گزارش کنند. محققین وزن این شرکت کنندگان و سلامت روانی آن ها را به مدت یک دهه دنبال کردند.

این تحقیق در شماره دسامبر و نوامبر ژورنال Nutrition Education and Behavior چاپ می شود.

مسئول این تحقیقات Carly Pacanowski از دانشگاه مینه سوتا گفت خانم هایی که به شدت موافق بودند خودشان را مرتب وزن کنند تا 80 درصد در معرض رفتارهای پرخطر برای کنترل وزن قرار داشتند.

او متذکر شد چاقی نوجوانان یکی از نگرانی های عمده است اما نارضایتی جسمی و نگرانی در مورد وزن فاکتورهایی در پیش بینی اختلال در خوردن است.

لازم است تا برنامه هایی که به پیگیری از چاقی می پردازد نارضایتی جسمی افراد را بدتر نکند. Pacanowski گفت یکی از راه های موثر این است که درک کنیم رفتارهایی مانند وزن کردن مرتب خویشتن می تواند بر نوجوانان تاثیر بگذارد.

او توصیه کرد پزشکان از خانم های جوان بپرسند که چقدر عادت دارند خودشان را وزن کنند.

در این تحقیق تنها مشاهده شد ارتباطی بین افسردگی و عاداتی مثل وزن کردن خویش وجود دارد اما این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود که بتواند علت این ارتباط را مشخص کند.

تاریخ انتشار: 1394/09/03
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه