دستگاه انسدادی Amplatzer PFO توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفت تا از بروز سکته ای دیگر در بین افرادی پیشگیری کند که یک سکته قبلی داشته و دارای PFO نیز می باشد.

PFO سوراخی کوچک در قلب است که می تواند امکان عبور لخته های خونی را فراهم آورد.

بر اساس توضیح سازمان غذا و دارو حدود 30 درصد آمریکایی ها PFO دارند. این شرایط مشکلی جدی را برای ایشان ایجاد نمی کند و معمولا به درمان نیاز ندارند.

اما در برخی موارد اندک، PFO مسیری را ایجاد می کند تا لخته های خونی به سمت مغز حرکت کنند، جایی که می تواند منجر به انسداد عروق و نهایتا سکته شود.

این دستگاه جدید از طریق کاتتر وارد ورید پا شده و به سمت قلب پیش می رود.

FDA نزدیک به یک دهه پیش این دستگاه را تایید کرده بود اما تصویب جدید به دنبال تست های بالینی انجام گرفت که اثربخشی و ایمنی آن در بین بیش از 900 شرکت کننده در بازه سنی 18 تا 60 سال مورد بررسی قرار گرفت. بنا به گفته FDA آن هایی که از این دستگاه به همراه داروهای رقیق کننده خونی استفاده می کردند 50 درصد کمتر در خطر سکته جدید قرار داشتند و این در مقایسه با کسانی بود که تنها از داروهای رقیق کننده خونی استفاده می کردند.

FDA توضیح داد عوارض جانبی بالقوه این دستگاه عبارت است از آسیب قلبی، ضربان قلب نامنظم یا لخته های خونی در محل ایمپلنت.

افرادی با اتصالات غیر نرمال بین محفظه های قلبی یا آن هایی که آناتومی قلبی عروقی غیر معمول دارند ممکن است لانه گزینی دستگاه را مسدود کنند، به همین دلیل نباید از این دستگاه استفاده کنند.

تاریخ انتشار: 1395/09/09
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه