بیماری قلبی یکی از دلایل مرگ و میر در بین خانم های آمریکایی محسوب می شود اما بنا به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) راه های مراقبتی برای پیشگیری از این خطرات وجود دارد.

متخصص قلب سازمان FDA دکتر Shari Targum طی اخباری عنوان کرد ریسک بیماری قلبی با افزایش سن در مورد همه افراد افزایش می یابد. در مورد خانم ها این ریسک بعد از دوران یائسگی بیشتر می شود اما خانم های جوان تر نیز در خطر ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، یک خانم از هر چهار خانم آمریکایی به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهد.

در ادامه FDA شش راهکار را مطرح می کند که خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد:

  • فاکتورهای خطر را کنترل کنید: دیابت، فشار خون بالا و مقدار کلسترول بالا ریسک بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اگر به این شرایط دچارید، کنترل آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. در مورد برنامه درمانی موثر با پزشک خود مشورت کنید.
  • سیگار نکشید. اگر به کشیدن سیگار عادت دارید، سعی کنید آن را ترک کنید.
  • وزن خود را در محدوده سالمی نگاه دارید و فعالیت فیزیکی منظمی داشته باشید. پیاده روی یکی از ساده ترین راه هاست. در مورد این که چه فعالیت فیزیکی برای شما مناسب است با پزشک خود مشورت کنید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و غلات برای شما بسیار مناسب خواهد بود. مقدار مصرف چربی های اشباع شده و نوشیدنی های شیرین در رژیم غذایی خود را کاهش دهید.
  • در مورد مصرف آسپرین با پزشک خود مشورت کنید. مصرف روزانه آسپرین در دوز پایین برای همه مناسب نیست. آسپرین می تواند تاثیرات جانبی داشته باشد، بنابراین ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید.
  • علائم حملات قلبی را بشناسید. علائم حملات قلبی در خانم ها می تواند متفاوت از آقایان باشد. خانم ها ممکن است علائمی مانند تنگی نفس، تهوع، درد یا احساس سفتی در قفسه سینه، بازوها، گردن، فک و یا شکم داشته باشند. اگر این علائم را دارید و مشکوک به حمله قلبی هستید، حتما با اورژانس تماس بگیرید.

FDA توصیه می کند خانم ها برای داشتن برنامه ای به منظور حفظ سلامت قلب خود با تیم مراقبت بهداشتی در ارتباط باشند.

تاریخ انتشار: 1395/04/04
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه