بر اساس یافته های جدید، در میان افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، خانم ها کمتر از مردان از  داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند.

رقیق کننده های خونی برای افراد مبتلا به فییبریلاسیون دهلیزی اهمیت دارد زیرا به پیشگیری از بروز سکته کمک می کند. فیبریلاسیون دهلیزی می تواند منجر به ضربان قلب نامنظم شود.

در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، خون از یک بخش قلب به سایر بخش ها، آن طور که باید حرکت نمی کند. در عوض خون جمع شده و می تواند منجر به برزو لخته شود. اگر لخته به سمت مغز حرکت کند می تواند سبب بروز سکته مغزی شود. بر اساس گفته موسسه ملی قلب، ریه و خون، داروهای رقیق کننده خون می تواند از شکل گیری این لخته ها خودداری کند.

در این بررسی محققین داده های بیش از 1600 فرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را بازبینی کردند. در میان این بیماران 55 درصد خانم ها از رقیق کننده های خونی استفاده می کردند حال آن که آمار مصرف رقیق کننده ها در مردان 61 درصد بود.

دکتر Mark Eckman پروفسور طب بالینی در دانشگاه سین سیناتی گفت جالب این جاست با وجود کنترل فاکتورهایی مانند هایپرتنشن (فشار خون بالا)، دیابت، نارسایی قلبی ((CHF، خانم ها بیشتر در خطر سکته های مغزی مربوط به فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

او طی اخباری عنوان کرد لازم است پزشکان توجه داشته باشند که تعصبات فکری در این مورد وجود دارد که خانم ها سالم تر هستند و ریسک سکته مغزی در مورد آن ها کمتر است. در مورد بیماری های عروق کرونری و ریسک حملات قلبی نیز چنین است. ما تصور می کنیم خانم ها کمتر در خطر هستند و معمولا علائم هشدار دهنده در مورد آنها را نادیده می گیریم. بنابراین زمانی که در مورد بیمار مبتلا به فیریلاسیون دهلیزی تصمیم می گیریم که درمان مبتنی بر رقیق کننده های خونی مورد نیاز است، باید به خاطر داشته باشیم که خانم ها بیشتر در خطر قرار دارند و باید مطمئن شویم که درمان آنها به اندازه ای قوی است که می تواند از بروز سکته پیشگیری کند.

این بررسی اخیرا در ژورنال انجمن طب سالمندان آمریکا (American Geriatrics Society) منتشر شده است.

تاریخ انتشار: 1395/04/03
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه