نیمی از حملات قلبی ممکن است خاموش باشند به عبارتی ممکن است فاقد علائم معمول این حملات از قبیل درد در قفسه سینه، تنگی نفس و عرق سرد باشد.

محققین دریافتند از میان 9500 آمریکایی که در این تحقیق حضور داشتند، 45 درصد همه حملات قلبی خاموش بودند. محققین عنوان کردند این حملات قلبی خاموش احتمال مرگ ناشی از بیماری قلبی را سه برابر می کند.

دکتر Elsayed Soliman محقق ارشد این تحقیق عنوان کرد حملات قلبی خاموش به اندازه حملات قلبی با علامت، شایع و وخیم هستند. او مسئول تحقیقات اپیدمیولوژیک قلبی عروقی در مرکز پزشکی Winston-Salem واقع در نیویورک می باشد.

حملات قلبی جریان خون به ماهیچه قلب را کاهش داده و یا متوقف می کنند. از آن جایی که حملات قلبی خاموش تشخیص داده نمی شوند مردم برای پیشگیری از حملات بعدی به دنبال مراقبت های درمانی نمی روند.

دکتر سلیمان توضیح داد علائم حملات قلبی خاموش به قدری خفیف هستند که به سختی می توان متوجه آن شد. در بیشتر موارد تشخیص به صورت تصادفی و در اثر گرفتن الکتروکاردیوگرام یا EKG که به دلیل چکاپ های منظم و یا قبل از جراحی انجام می شود، تشخیص داده می شود.

بر اساس گفته دکتر Suzanne Steinbaum مسئول سلامت قلب زنان در بیمارستان لنوکس هیل واقع در نیویورک، وقتی حمله قلبی خاموش باشد، احتمال کمی وجود دارد که افراد تحت درمان قرار بگیرند و این مشکل در زنان نیز وجود دارد. علائم خفیف تر از آن است که بتواند منجر به درد در قفسه سینه شود.

یافته های این تحقیق نشان داده است که اگر چه حملات قلبی در مردان شایع تر است اما در زنان و احتمالا افراد سیاه پوست مرگ بارتر است. Steinbaum که در این تحقیق شرکت نداشت گفت افراد نباید علائمی مانند ضعف، تهوع یا تنگی نفس که به هنگام ورزش کردن و یا دویدن اتفاق می افتد و با استراحت کردن از بین می رود را نادیده بگیرند.

او توضیح داد این علائم ممکن است به قلب ربط داشته باشد و نباید نادیده گرفته شود. همچنین افزود که همه خانم ها باید ریسک فاکتورهای خود را برای بیماری قلبی کنترل کنند.

محققین گفتند در این تحقیق بیماران سیاه پوست کمی وجود داشت بنابراین نتوانستیم مشخص کنیم آیا سیاه پوستان بیشتر از سفید پوستان در خطر قرار دارند یا خیر، اگر چه به نظر می رسد که چنین است.

دکتر سلیمان گفت بیمارانی که حملات قلبی خاموش دارند باید تحت درمان قرار گیرند و درمان آنها عبارت است از کنترل فشارخون و کلسترول و احتمالا برخی اصلاحات رفتاری تغییراتی در سبک زندگی مانند تغذیه سالم تر، ورزش کردن، کاهش وزن و قطع مصرف سیگار می تواند مفید باشد.

او ادامه داد نسخه بیمارانی که دچار حمله قلبی علامت دار شدند با افرادی که دچار حملات قلبی خاموش شده اند یکی می باشد. او توصیه کرد بیمارانی که کمی درد در ناحیه قفسه سینه دارند علاوه بر آن فاکتور های خطر مربوط به حملات قلبی را دارند (از جمله فشار خون بالا، چاقی یا دیابت) باید EKG انجام دهند تا مشخص شود که نه تنها دچار حمله قلبی شده اند بلکه از نتایج احتمالی آن در آینده نیز جلوگیری کنند.

دکتر سلیمان افزود سابقه قبلی در حمله قلبی را نباید نادیده گرفت و نسبت به آن بی توجهی کرد.

در مورد این تحقیق دکتر سلیمان و همکارانش داده های مربوط به مردان و خانم های میان سال را جمع آوری کردند و علت ها و نتایج تصلب شرائین (یا اترواسکلروزیس) را ارزیابی کردند. این تحقیق در چهار جمعیت آمریکایی انجام گرفت.

در طول 9 سال پیگیری، 317 شرکت کننده دچار حمله قلبی خاموش و 386 نفر نیز دچار حمله قلبی با علائم معمول شدند. میزان مرگ و میر نیز در طول 20 سال بررسی گردید. محققین فاکتورهایی مانند سیگار کشیدن، وزن، دیابت، فشار خون بالا و کلسترول را نیز در نظر داشتند. همچنین میزان درآمد و تحصیلات نیز که می تواند بر دسترسی به مراقبت های درمانی تاثیر داشته باشد را نیز لحاظ کردند.

آن ها دریافتند که خطر مرگ بعد از یک حمله قلبی خاموش تا 34 درصد افزایش می یابد.

دکتر اندرو فریمن، مسئول کاردیولوژی بالینی در مرکز  National Jewish Health واقع در Denver گفت بنده تصور نمی کنم افراد واقعا شیوع حملات قلبی خاموش را درک کرده باشند. دکتر فریمن سخنگوی انجمن کاردیولوژی آمریکاست.

او افزود در کشوری که الگوهای ورزشی و رژیم غذایی ایده آل نیست، افراد زیادی وجود دارند که دچار این مشکلند و ممکن است هرگز به ما مراجعه نکنند.

دکتر فریمن عنوان کرد پزشکان باید تلاش بیشتری در پیشگیری از این موارد بکنند. او گفت پزشکان زمان کمی را صرف صحبت کردن در مورد ورزش و رژیم غذایی با بیمار می کنند.

این گزارش در تاریخ 16 می به صورت آن لاین در ژورنال Circulation منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/03/13
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه