بر اساس هشدار سازمان غذا و دارو آمریکا، پزشکان باید حین نسخه کردن داروی ضد قارچ فلوکونازول برای خانم های باردار محتاط باشند زیرا این دارو می تواند ریسک سقط جنین را افزایش دهد.

فلوکونازول (با نام تجاری Diflucan) برای درمان عفونت های قارچی واژینال استفاده می شود.

FDA توصیه کرد بیماران باردار و یا افرادی که قصد بارداری دارند باید با پزشک خود در مورد انتخاب های درمانی جایگزین برای درمان عفونت های قارچی صحبت کنند.

این آژانس می گوید تحقیقات جدید نشان می دهد بین فلوکونازول و سقط جنین ارتباطی وجود دارد و زمانی که این بررسی کامل شود نتایج نهایی و توصیه ها ارائه خواهد شد.

اطلاعات فعلی روی لیبل این دارو نشان می دهد که یک دوز 150 میلی گرمی خوراکی فلوکونازول برای درمان عفونت های قارچی در طول بارداری بی خطر است. اما FDA عنوان کرد مصرف دوزهای بیشتر این دارو (400 تا 800 میلی گرم در روز) در دوران بارداری در مواردی نادر با برخی ناهنجاری های حین زایمان ارتباط داشته است.

دوز مصرف فلوکونازول در این تحقیق انجام شده یک یا دو دوز 150 میلی گرمی بوده است.

FDA عنوان کرد تا به پایان رسیدن این تحقیقات و جمع بندی های نهایی در نسخه کردن فلوکونازول در دوران بارداری محتاط باشید.

در این تحقیق نشان داده شده است که خانم های بارداری که با فلوکونازول درمان می شدند بیشتر از خانم هایی که از کرم ضد قارچ استفاده می کرده اند در خطر سقط قرار داشتند، اما علت آن مشخص نگردید.

دکتر جنیفر وو Jennifer Wu از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک عنوان کرد خانم های باردار و یا خانم هایی که قصد بارداری دارند باید از مصرف فلوکونازول اجتناب کنند. در مورد این افراد داروهای موضعی انتخاب بهتری است.

دکتر وو افزود فلوکونازول (که به صورت قرص یا مایع سوسپانسیون در دسترس است) تنها داروی خوراکی است که برای درمان عفونت های قارچی در دروان بارداری استفاده می شود.

تاریخ انتشار: 1395/02/20
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه