زیستن در کنار پوشش های گیاهی احتمال مرگ ناشی از سرطان را تا 13 درصد می کاهد.

تحقیقی جدید نشان داد خانم هایی که در اطرافشان پوشش گیاهی و درختان زیادی وجود دارد در مقایسه با خانم هایی که در فضاهایی با سبزینگی کمتر قرار دارند، ممکن است عمر بیشتری داشته باشند.

محققین داده های بیش از 108000 خانم را در سرتاسر آمریکا جمع آوری کردند، این اطلاعات مربوط به سال های 2000 و 2008 بود.

محققین دریافتند خانم هایی که در فضاهای سرسبز زندگی می کنند 12 درصد کمتر در خطر مرگ قرار دارند. آن ها دریافتند نرخ ابتلا به بیماری های تنفسی در خانم هایی که در فضاهای سرسبز زندگی می کنند، تا 34 درصد کمتر است. هم چنین احتمال مرگ ناشی از سرطان در این خانم ها تا 13 درصد کمتر است.

در این تحقیق نشان داده شد ارتباطی بین فضاهای سبزتر و طول عمر بیشتر وجود دارد اما این تحقیق به گونه ای طراحی نشده بود که علت این ارتباط را اثبات کند.

پیتر جیمز محقق از هاروارد واقع در بوستون گفت ما از مشاهده چنین ارتباط قوی بین افزایش پوشش گیاهی و کاهش نرخ مرگ بسیار غافلگیر شدیم. ما با یافتن شواهدی مبنی بر این که افزایش سبزینگی با بهبود سلامت روانی ارتباط دارد نیز غافلگیر شدیم.

محققین عنوان کردند در این تحقیق بهبود سلامت روانی به واسطه کاهش میزان افسردگی مشاهده شده است. سایر فاکتورهای موثر عبارت است از فرصت بیشتر برای معاشرت کردن، فعالیت فیزیکی بیشتر و کمتر در معرض آلاینده های هوایی قرار گرفتن .

این تحقیق در تاریخ 14 آپریل در ژورنال Environmental Health Perspectives منتشر شد.

تاریخ انتشار: 1395/02/07
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه