پژوهشی جدید نشان داد آرتریت روماتوئید می تواند ریسک مرگ زودرس را در اثر مشکلات قلبی و تنفسی تا 40 درصد افزایش دهد.  

محققین گزارش کردند در بین افرادی که در اثر بیماری های تنفسی درگذشته اند، علت عمده مرگ ابتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی (COPD) گزارش شده است.

یافته ها شواهدی را نشان می دهد که از تحقیقات قبلی حمایت می کند و نشان می دهد ارتباطی بین آرتریت روماتوئید و افزایش ریسک مرگ زودرس وجود دارد همچنین آن ها متذکر شدند که پزشکان باید این بیماران را از نزدیک تحت کنترل داشته باشند.  

به هر حال در این تحقیق تنها ارتباط بین آرتریت روماتوئید و مرگ زودرس مشاهده شد اما اثبات نگردید.  

آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله ور می شود و نتیجه آن درد و تورم می باشد. بر اساس آماری که کالج روماتولوژی آمریکا می گوید، در حدود 1.3 بیلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند و از بین آنها نزدیک به 75 درصد خانم هستند.  

در این تحقیق، محققین از بیمارستان زنان بوستون داده های به دست آمده از 964 خانم مبتلا به آرتریت روماتوئید را مورد آنالیز قرار دادند که همه آنها بخشی از آزمون Nurses' Health بودند، داده ها با خانم هایی مقایسه گردید که به این بیماری مبتلا نیستند. در این تحقیقی بیش از 100000 پرستار از سال 1976 مورد پیگیری قرار گرفتند.

دکتر Jeffrey Sparks در اخبار بیمارستان عنوان کرد تحقیقات قبلی نشان داد که آرتریت روماتوئید می تواند با افزایش مرگ و میر ارتباط داشته باشد اما نمی تواند سایر متغیرها (اعم از سیگار کشیدن) که می تواند هم بر آرتریت روماتوئید و هم بر خطرات مرگ تاثیر بگذارد، را کنترل کند.  

از آن جایی که تحقیق Nurses' Health خیلی بزرگ بود و پیگیری افراد شرکت کننده در آن بسیار طولانی بود، ما توانستیم اطلاعات زیادی را درباره افراد به دست بیاوریم، ما توانستیم افراد را قبل و بد از تشخیص پیگیری کنیم و رفتارهایی را که می توانسته در علت مشخص مرگ نقش داشته باشد را تعیین کنیم.

دکتر Sparks گفت با این کار شواهد قوی را دریافتیم که نشان می داد بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در خطر بیماری های قلبی عروقی و تنفسی هستند.

محققین تفاوت بین دو نوع آرتریت روماتوئید را بررسی کردند: seropositive و  seronegative. بر اساس این تحقیق که در 3 نوامبر در ژورنال Arthritis Care & Research منتشر شد، آنهایی که به آرتریت روماتوئید seropositive مبتلا هستند معمولا علائم شدید تری را نشان می دهند و تقریبا میزان مرگ و میر در آن ها به دلیل بیماری تنفسی، سه برابر کسانی است که به seronegative مبتلا هستند.  

دکتر Sparks افزود در حالی که خیلی از پزشکان می دانند بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید در خطر مرگ ناشی از مشکلات قلبی قرار دارند، اما یافته های جدید نشان می دهد که لازم است علائم بیماری تنفسی نیز در بین این بیماران و حتی بیمارانی که هرگز سیگار نکشیده اند و یا بیمارانی که قبلا سیگار می کشیده اند، بررسی شود. 

او گفت ما امیدواریم که این تحقیق بیماران و پزشکان را تشویق کند تا آگاهی بیشتری پیدا کنند که بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید بیشتر در خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی و ریوی هستند مخصوصا آنهایی که به آرتریت روماتوئید از نوع seropositive مبتلا هستند.   

تاریخ انتشار: 1394/08/23
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه