بر اساس پژوهش های جدید افسردگی و اضطراب شانس باردار شدن از طریق لقاح آزمایشگاهی یا IVF را کاهش می دهد. در این پژوهش بیش از 23000 خانم سوئدی حضور داشتند که از سال 2007 به لحاظ انجام IVF تحت نظر بودند. بر اساس تشخیص داده شده در دو سال قبل از انجام IVF تنها 4 درصد این خانم ها به افسردگی و یا اضطراب مبتلا بودند.

Carolyn Cesta دانشجوی دکترا از دپارتمان اپیدمیولوژی و آمار زیستی پزشکی از موسسه Karolinska واقع در سوئد طی اخباری گفت ما دریافتیم خانم هایی که در نخستین دوره IVF خود دچار افسردگی یا اضطراب بوده اند و یا از داروی های ضد افسردگی استفاده می کرده اند نرخ باروری و زنده زایی کمتری در مقایسه با خانم هایی دارند که دچار چنین شرایطی نبوده و یا قبل از آغاز درمان IVF از داروهای ضدافسردگی استفاده نکرده اند.

او افزود نکته مهم این است ما دریافتیم خانم هایی که تشخیص ابتلا به افسردگی و یا اضطراب در مورد آن ها داده شده اما از داروهای ضد افسردگی استفاده نمی کنند حتی شانس کمتری برای باردار شدن و یا زنده زایی دارند.

این یافته ها اخیرا به صورت آن لاین در ژورنال Fertility & Sterility منتشر شده است.

بر اساس گفته های محقق اصلی این پروژه Anastasia Nyman Iliadou، این نتایج نشان   می دهد که تشخیص افسردگی و اضطراب می تواند فاکتور مهمی در کاهش شانس باروری و زنده زایی باشد در این خانم ها باشد. او خود استادیار دپارتمان اپیدمیولوژی و آمار پزشکی است.

اما او طی اخباری افزود همانطور که مشخص است در این تحقیق علت این مشاهده اثبات نشد. از آن جایی که این تحقیق به صورت تصادفی انجام نشده است، نتایج آن می تواند به فاکتورهایی مانند ژنتیک و شیوه زندگی  مربوط باشد که با افسردگی و اضطراب ارتباط دارد .

تاریخ انتشار: 1395/01/29
تهیه شده: دپارتمان تخصصی ترجمه دُروانا
برگرفته از: وبسایت https://www.nlm.nih.gov
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه