فیلر پرلن از جمله فیلر های پوستی حاوی هیالورونیک اسید است که برای پر کردن چروک ها و نواحی مختلف صورت همچون خطوط لبخند به کار می رود. در مواردی ژل پرلن با لیدوکائین همراه است که ناحیه مورد نظر را بی حس می کند. در ادامه به بررسی نحوه انجام و اثرات تزریق فیلر پرلن می پردازیم.

دروانا:

فیلر پرلن چیست؟

فیلر پرلن نوعی فیلر پوستی است از سال 2000 میلادی توسط متخصصین پوست برای درمان چروک های پوستی تزریق می شود. فیلر پرلن- ال نمونه ای از پرلن است که لیدوکائین نیز در ترکیب آن یافت می شود. هر دو فیلر پرلن و پرلن- ال حاوی ترکیبی از هیالورونیک اسید و سالین هستند که به افزایش حجم پوست و در نتیجه داشتن پوستی صاف تر کمک می کنند. ژل پرلن و پرلن- ال تنها برای بزرگسالان قابل استفاده هستند. در مورد تفاوت بین این دو فیلر پوستی هیالورونیک اسید و انتخاب فیلر مناسب با متخصص پوست خود مشورت کنید.

فیلر پرلن: نحوه عملکرد

فیلر پرلن و پرلن- ال حاوی هیالورونیک اسید هستند که در ترکیب با آب به داخل پوست تزریق شده و اثر حجم دهندگی را به دنبال دارند. ژل پرلن همچنین با استحکام نسبی خود می تواند به طور موقت از شکستگی کلاژن و آنزیم های پوستی پیشگیری نماید.

در نتیجه، پوست در نواحی که تزریق فیلر پرلن انجام شده است پر تر شده و ظاهر صاف تر پیدا می کند. به دنبال تزریق ژل پرلن، خطوط و چروک های پوستی ریز به طور دائمی از بین نمی روند اما تا حد زیادی کاهش می یابند.

فیلر پرلن: روش انجام تزریق

متخصص پوست محلول مناسب از هیالورونیک اسید را به کمک سرنگ ریز به نواحی مورد نظر تزریق می کند. تزریق فیلر پرلن با درد زیادی همراه نیست اما شما می توانید از پزشک خود بخواهید به منظور کاهش ناراحتی ناشی از تزریق، از بی حس کننده موضعی استفاده کند. زمانی که تزریق فیلر پرلن به طور کامل انجام شد، بسته به راحتی خود، همان روز می توانید به محل کار خود بازگردید.

فیلر پرلن: نواحی مورد نظر

فیلر پرلن اغلب در خطوط لبخند صورت تزریق می شود. این خطوط، چروک هایی هستند که بین گوشه های دهان شما و اطراف بینی شکل می گیرند. در برخی موارد، ژل پرلن برای خطوط لب ها و گونه ها نیز به کار می رود اما تزریق فیلر پرلن روش مناسبی برای افزایش حجم لب ها نخواهد بود. فیلر پرلن- ال ممکن است برای لیفت گونه ها به کار گرفته شود. این نوع از فیلر پرلن همچنین برای رفع چروک های ریز اطراف دهان استفاده می شود.

فیلر پرلن: خطرات و عوارض جانبی

در طول هفت روز بعد از تزریق فیلر پرلن، عوارض جانبی محدودی ظاهر می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • ضایعات آکنه
  • درد
  • تورم
  • قرمزی
  • حساسیت
  • کبودی
  • خارش

در صورت وجود سابقه مشکلات زیر تزریق فیلر پرلن توصیه نمی شود:

  • اختلالات خونریزی
  • عفونت های هرپسی
  • واکنش های آلرژیک شدید
  • التهابات پوستی مانند آکنه و روزاسه
  • آلرژی به مواد موثره موجود در ژل پرلن

در موارد نادر، امکان بروز اسکار و هیپرپیگمنتاسیون بعد از تزریق فیلر پرلن وجود دارد. خطر این عوارض برای افرادی با پوست تیره بیشتر است. اگر بعد از تزریق فیبر پرلن متوجه بروز علائم عفونت مانند ایجاد پوستول، تورم شدید و تب شدید، با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

فیلر پرلن: آمادگی

قبل از انجام تزریق فیلر پرلن، متخصص پوست را از داروهای نسخه ای و غیر نسخه ای و همچنین مکمل ها و محصولات گیاهی مصرفی خود مطلع سازید. پزشک ممکن است قطع مصرف داروهای و مکمل های خاصی که خطر خونریزی را افزایش می دهند مانند رقیق کننده های خون، توصیه نماید.

شما همچنین ممکن است انجام روش های زیبایی پوست همچون پیلینگ شیمیایی و درم ابریژن را قبل از تزریق ژل پرلن متوقف سازید. انجام این کار خطر بروز اسکار و سایر عوارض ناشی از تزریق فیلر پرلن را کاهش می دهد.

فیلر پرلن و پرلن- ال حاوی هیالورونیک اسید (ماده موثره پرکاربرد در فیلرهای پوستی) هستند. محصولات مشابه دیگر ممکن است علاوه بر هیالورونیک اسید، حاوی مقدار بیشتری لیدوکائین باشند که در این صورت نیازی به انجام بی حسی موضعی قبل از تزریق فیلر پرلن نخواهد بود.

فیلر پرلن: نتایج و اثرات

فیبر پرلن از جمله فیلرهای پوستی طولانی اثر است که اثرات آن به تدریج در طول زمان از بین می روند. اثرات حجم دهندگی فیلر پرلن بلافاصله بعد از انجام تزریق قابل مشاهده هستند. اثرات ژل پرلن به طور میانگین شش ماه باقی می مانند. پزشک تکرار تزریق فیلر پرلن را شش تا نه ماه بعد از انجام اولین تزریق توصیه می کند.

بعد از انجام تزریق فیلر پرلن، اغلب به مراقبت های خاصی نیاز نیست. در هر حال، بهتر است تا زمانی که پوست شما به طور کامل بهبود نیافته است از قرارگیری در نور خورشید بپرهیزید. استفاده از کمپرس سرد در کاهش تورم و قرمزی ناشی از تزریق فیلر پرلن کمک کننده است. از لمس صورت خود تا شش ساعت بعد از تزریق ژل پرلن خودداری نمایید.

دکتر حمید وحیدی

دکتر حمید وحیدی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دكتر حميد وحيدي متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر، دارای بورد تخصصی و عضو هیات علمی دانشگاه می باشند. ایشان همچنین دارای بیش از 15 سال سابقه تخصصی پزشکی در زمینه درمان، زیبایی پوست، کاشت مو و لیزر می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر حمید وحیدی
برگرفته از: وبسایت https://www.healthline.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه