میکرونیدلینگ جوانسازی پوست از جمله روش های زیبایی پوست است که برای جوانسازی پوست، رفع چروک ها، اسکار ها به کار می رود. در ادامه با نکاتی پیرامون روش میکرونیدلینگ آشنا می شویم.

دروانا:

همچنان که سن ما افزایش می یابد، پوست پیر تر شده و با از دست دادن الاستیسیته شل می شود. دلیل اصلی پیری و شل شدن پوست کاهش سلول های فیبروبلاست (تولید کننده بلوک های پروتئینی کلاژن) است. نتایج پیری پوست به صورت چروک ها و افتادگی پوست ظاهر می شوند که شادابی پوست را از بین می برند. روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست راهکاری برای رفع این مشکلات پوستی است.

چیزی که واضع است این است که ما نمی توانیم پیری پوست را متوقف سازیم اما می توانیم به طور چشمگیری روند آن را کند سازیم. میکرونیدلینگ جوانسازی پوست این فرصت را به افراد می دهد تا ظاهری جوان تر و احساس بهتری داشته باشند. میکرونیدلینگ جوانسازی پوست یا همان درمان تحریک کلاژن پوست یک روش ایمن و غیر شیمیایی برای تحریک کلاژن و در نتیجه جوانسازی پوست است.

روش های زیبایی پوست به انتخابی دقیق نیاز دارند؛ زیرا صورت یک فرد بیشتر از هر بخش دیگری از بدن در معرض دید قرار دارد. اگر پوست صورت در طول درمان آسیب ببیند، اسکارها و لکه هایی در سراسر زندگی با فرد همراه خواهند بود. روش های متعددی برای درمان مشکلات پوستی صورت در دسترس هستند. این روش ها شامل درم آبریژن، لیزر درمانی، پیلینگ شیمیایی و جراحی زیبایی هستند. در هر حال، میکرونیدلینگ جوانسازی پوست یک روش موثر و جدید برای جوانسازی است.

میکرونیدلینگ جوانسازی پوست: میکرونیدلینگ چیست؟

روش میکرونیدلینگ یک روش زیبایی مکانیکی است که از دستگاهی با سوزن های بسیار ریز و استریل (پن میکرونیدلینگ) استفاده می کند. سوزن های مورد استفاده در میکرونیدلینگ جوانسازی پوست به راحتی وارد پوست شده و موجب ایجاد شکاف های کوچک و خونریزی سطحی می گردند. درد در روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست بسیار اندک است؛ زیرا سوزن ها تنها وارد لایه هایی از پوست می شوند. در صورتی که فرد آستانه تحمل درد پایینی داشته باشد، برای انجام میکرونیدلینگ جوانسازی پوست از کرم بی حس کننده استفاده می شود.

در میکرونیدلینگ جوانسازی پوست، حفره های کوچکی شبیه به زخم بر روی پوست ایجاد می شود. همان طور که هر زخمی فرآیند بهبودی را در بدن راه اندازی می کند، آسیب های ناشی از میکرونیدلینگ جوانسازی پوست نیز فرآیند تشکیل کلاژن در پوست را تحریک می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد. میکرونیدلینگ جوانسازی پوست راهکاری برای تحریک بدن برای شروع مجدد تولید کلاژن و الاستین است که موجب تشکیل لایه جدید پوستی می شود؛ حال پوست ضخیم تر و صاف تر از قبل به نظر می رسد.

میکرونیدلینگ جوانسازی پوست: موارد استفاده

روش میکرونیدلینگ برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش زیبایی موجب سالم تر و درخشان تر شدن پوست شده و سفتی و صافی آن را افزایش می دهد. محدودیت سنی برای انجام میکرونیدلینگ جوانسازی پوست وجود ندارد. شما با انتخاب روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست، جوانی را به پوست خود بازمی گردانید. در زیر با برخی از کاربرد های میکرونیدلینگ جوانسازی پوست اشاره می کنیم:

  • چروک های پوستی
  • لکه های تیره
  • استریای پوستی
  • اسکارها
  • اسکار آکنه
  • بهبود تونیسیته پوست
  • خطوط ریز
  • خطوط پنجه کلاغی
  • حفره های بزرگ

میکرونیدلینگ جوانسازی پوست: تعداد جلسات درمان

تعداد جلسات درمان با میکرونیدلینگ جوانسازی پوست براساس دو مسئله تعیین می شود: نتایجی که شما از میکرونیدلینگ پوست انتظار دارید و ناحیه ای از بدن شما که قرار است تحت درمان با روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست قرار گیرد. برای چروک های پوستی یا استریای پوستی بسته به شدت آن ها، ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب به 4 تا 6 جلسه درمان با روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست نیاز باشد.

در نظر داشته باشید که جلسات درمان میکرونیدلینگ 4 تا 6 هفته با یکدیگر فاصله دارند تا ایمنی و سلامت پوست شما حفظ شود. عوارض میکرونیدلینگ جوانسازی پوست بسیار محدود است. بعد از درمان، ممکن است خشکی پوست یا قرمز شدن آن رخ دهد که اغلب ظرف یک هفته از بین می روند.

میکرونیدلینگ جوانسازی پوست: مزایا

از جمله مزایای روش میکرونیدلینگ جوانسازی پوست موارد زیر هستند:

  • روش میکرونیدلینگ برای همه انواع و تونیسیته های پوستی ایمن است.
  • میکرونیدلینگ جوانسازی پوست دوره ریکاوری بسیار کوتاهی دارد.
  • این روش زیبایی توانایی جذبی پوست را افزایش می دهد.
  • میکرونیدلینگ جوانسازی پوست بدون استفاده از مواد شیمیایی انجام می گیرد.
  • میکرونیدلینگ در هر بخشی از بدن قابل انجام است.
  • میکرونیدلینگ جوانسازی پوست عوارض جانبی جدی ندارد.
  • این روش توانایی طبیعی بدن برای بهبودی را تقویت می کند.

دکتر سیده زهره سیدی متخصص پوست، مو و زیبایی به سوالات زیر پاسخ داده اند:

میکرونیدلینگ صورت تا چند درصد می تواند اسکارهای آکنه را بهبود بخشد؟

درمان اسکار آکنه نیاز به روش های ترکیبی مثل میکرونیدلینگ، ساب سیژن، لیزر CO2 و آر اف فراکشنال دارد و پاسخ دهی میکرونیدلینگ بین بیماران مختلف متفاوت است و نمی توان درصد مشخصی به عنوان درصد بهبودی عنوان کرد.

آیا میکرونیدلینگ بر روی خطوط دور چشم موثر است؟

بهترین گزینه برای خطوط دور چشم بوتاکس است. اما از میکرونیدلینگ هم می توان به عنوان درمان تکمیلی استفاده کرد.

دکتر سیده زهره سیدی

دکتر سیده زهره سیدی

متخصص پوست، مو و زیبایی
سرکار خانم دکتر سیده زهره سیدی متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر سیده زهره سیدی
برگرفته از: وبسایت های
https://dermapen.com
https://dermapen.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه