روش میکرونیدلینگ از جمله روش های زیبایی پوست است که به منظور ترمیم بافت پوست و رفع پیگمنتاسیون آن مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله نکاتی را پیرامون موارد استفاده و روش انجام میکرونیدلینگ بررسی می کنیم.

دروانا:

روش میکرونیدلینگ چیست؟

روش میکرونیدلینگ یک روش غیر جراحی است که بعد از بی حس کردن پوست و آماده سازی آن در محل مورد نظر اعمال می شود. روش میکرونیدلینگ پوست از ابزار دستی قدرتمندی برای ایجاد کانال های ریزی در داخل لایه درم پوست استفاده می کند؛ این کار تولید بیشتر کلاژن و الاستین در پوست را موجب می گردد. بدین ترتیب روند طبیعی ترمیم در بدن آغاز می شود. نتایج نهایی روش میکرونیدلینگ بهبود بافت پوستی از طریق کاهش ناهمواری، خطوط و چروک های پوستی  همچنین کاهش هیپرپیگمنتاسیون پوستی می باشد. این فرم از تحریک تولید کلاژن از طریق نیروی مکانیکی منتقل شده به لایه درم شکل می گیرد که با ایجاد پل های کلاژنی و یکی کردن اسکار های آکنه موجب ترمیم آن ها می گردد.

روش میکرونیدلینگ: موارد کاربرد

در روش میکرونیدلینگ، از یک ابزار دستی قدرتمند استفاده می شود که در تماس با پوست صورت، گردن، سینه، بازوها، دست ها، پاها و شکم قرار می گیرد. روش میکرونیدلینگ پوست در هر قسمت از پوست که ضعیف است و یا آثار کشیدگی، از بین رفتن کانتورها و اسکارهای عمیق و وسیع وجود دارد قابل استفاده می باشد. تجربیات نشان می دهند که امکان رفع پیگمنتاسیون نیز با روش میکرونیدلینگ وجود دارد در حالی که این یک روش لایه برداری پوست محسوب نمی شود. همچنین، بهبود ضخامت پوست که به کمک روش میکرونیدلینگ پوست انجام می گیرد، دیده شدن مویرگ های خونی در پوست را کاهش می دهد. روش میکرونیدلینگ بعد از چند جلسه می تواند در کاهش خطوط عمودی مشاهده شده در اطراف دهان نقش داشته باشد.

روش میکرونیدلینگ: دوره ریکاوری

بعد از هر جلسه درمان با روش میکرونیدلینگ، پوست شما ممکن است برای پنج روز قرمز شود اما شما از روز بعد از روش میکرونیدلینگ می توانید از مواد آرایشی معدنی برای پوشاندن این قرمزی استفاده کنید. بسیاری از بیماران ممکن است دچار آفتاب سوختگی، سفتی و پوسته ریزی خفیف شوند. تغییرات قابل ملاحظه در بافت پوست در دو هفته بعد از روش میکرونیدلینگ قابل مشاهده هستند.

روش میکرونیدلینگ: روش انجام

روش میکرونیدلینگ روشی است که در ده سال اخیر به عنوان یکی از روش های زیبایی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در ابتدا برای انجام روش میکرونیدلینگ از یک غلتک دستی با سوزن های ریز کوتاه استفاده می شد. در حال حاضر روش میکرونیدلینگ پوست به کمک یک ابزار دستی وابسته به برق با سوزن هایی که طول آن ها بر اساس عمق پوستی هر فرد قابل تنظیم است، انجام می گیرد. در حالت ایده آل، سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ نباید بیشتر از محل اتصال لایه درم- اپی درم پیش روند.

در روش میکرونیدلینگ، پزشک حفره هایی را به کمک سوزن های دستگاه در سطح پوست ایجاد می کند که به منظور بهبود کیفیت ترمیمی، فاکتورهای رشد را فعال می کنند. در طول اولین دفعه ای که سوزن های میکرونیدلینگ وارد پوست می شوند، هیالورونیک اسید نیز به منظور بهبود آب رسانی و کیفیت لایه درم به داخل پوست تزریق می شود. در نظر داشته باشید که روش میکرونیدلینگ پوست یک فرآیند است اما نتایج آن بر اساس مهارت پزشک در انجام آن متفاوت خواهد بود.

پوست ما یکی از بزرگ ترین اندام های بدن ما است و یک سد دفاعی طبیعی در برابر محیط اطراف ایجاد می کند. پوست به طور مداوم در معرض آسیب های پرتو فرابنفش خورشید، آب و هوای ناملایم، دود دست اول یا دست دوم، رادیکال های آزاد تولید شده در اثر متابولیسم و البته اثر نیروی گرانش که به طور مداوم پوست را به سمت پایین می کشد، قرار دارد. مسئله دیگر روند پیری است که صرف نظر از میزان مراقبت از پوست به طور طبیعی در بدن اتفاق افتده و موجب آتروفی پوست و چربی می شود. بنابراین روش های متعددی برای کاهش سرعت پیری پوست و رفع آثار آن وجود دارد که با ایمنی بالا قابل انجام هستند.

دکتر افشین مرتضوی

دکتر افشین مرتضوی

متخصص پوست، مو و زیبایی
جناب آقای دکتر افشین مرتضوی متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دارای 13 سال سابقه تخصصی پزشکی و عضو انجمن متخصصین پوست ایران می باشند.
 
تایید شده: توسط دکتر افشین مرتضوی
برگرفته از: وبسایت https://www.plasticsurgery.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه