دستگاه درماپن دستگاهی برای انجام میکرونیدلینگ و جوانسازی پوست می باشد. دستگاه درماپن دارای سوزن های قابل تنظیم و قابل تعویض می باشد. تاثیر درماپن بر پوست ناشی از تحریک کلاژن سازی است.

دروانا:

 دستگاه درماپن میکرونیدلینگ با درماپن

درماپن چیست؟ دستگاه درماپن شامل قلمی می باشد که در آن از کارتریچ سوزنی استریل و قابل تعویض استفاده شده است. هر سوزن درماپن در واقع از 12 سوزن کوچک تر ساخته شده است که دقت در طراحی مناسب دستگاه درماپن سبب شده است سوزن ها به طور عمودی و با دقتی مناسب در پوست فرو روند. نتیجه این امر ایجاد کانال های میکرو بر پوست می باشد.

تاثیر درماپن بر پوست

پوست به طور طبیعی می تواند کانال های میکرو را بهبود بخشد و تولید کلاژن جدید را تحریک سازد. کلاژن ترکیبی بسیار قوی می باشد که به استحکام و جوانسازی پوست کمک می کند. به عبارتی درماپن دستگاهی برای انجام جوانسازی و میکرونیدلینگ پوست می باشد. الاستین نیز ترکیب دیگری است که در اثر ایجاد این منافذ کوچک تحریک و تولید می گردد. باید توجه داشت کلاژن تولید شده نه تنها آسیب های پوستی ایجاد شده را بهبود می بخشد بلکه در نواحی اطراف نیز تاثیر می گذارند. به این ترتیب در نتیجه اسکار های ایجاد شده خطوط و چین و چروک های پوست بهتر خواهد شد و در نتیجه فرد جوانسازی با درماپن را تجربه خواهد کرد.

همچنین استفاده از محصولات موضعی پس از انجام میکرونیدلینگ پوست بسیار موثر خواهد بود؛ زیرا کانال های میکرو ایجاد شده جذب مواد مغذی موضعی را تا 80 درصد افزایش می دهد و امکان نفوذ عمیق این ترکیبات را در فیبروبلاست های موجود در درم فراهم می آورد. نتیجه کلی این که تاثیر درماپن بر پوست سبب می شود جذب مواد مغذی فعال در پوست تقویت گردد و پروسه بازسازی سلول های اپیدرم تسریع شود.

موارد استفاده میکرونیدلینگ با درماپن

در موارد زیر استفاده از میکرونیدلینگ با درماپن به افراد توصیه می گردد:

  • برخی خطوط و چروک ها
  • اسکارهای آکنه
  • اسکارهای ناشی از جراحی
  • اسکارهای ناشی از سوختگی
  • منافذ اتساع یافته
  • خطوط چاقی و لاغری
  • بهبود باقت کلی پوست
  • بهبود الاستسیته کلی پوست
  • پیگمنتاسیون پوستی
  • آسیب ناشی از خورشید

مزایای درماپن

دستگاه درماپن پوست تاثیراتی مشابه به نتایج حاصل از درمان لیزری دارد اما در میکرونیدلینگ با درماپن تاثیرات جانبی اندک است و دوره ریکاوری طولانی در پی ندارد. برخی تحقیقات نیز نشان داده است استفاده از درماپن در مقایسه با میکرودرم ابریژن های سنتی و لایه برداری های شیمیایی مزایایی در پی دارد. قابل تعویض بودن سوزن ها امکان انتقال آلودگی را کاهش می دهد. عمق سوزن ها در دستگاه درماپن قابل تعویض می باشد؛ بنابراین سوزن ها می تواند بر حسب نیاز مراجعه کننده تنظیم گردد. سوزن های دستگاه درماپن می تواند از عمق 0.25 میلی متر تا 2 میلی متر در پوست فرو روند. از دیگر مزایای درماپن می توان به این نکته اشاره کرد که امکان استفاده از درماپن در مناطق حساس پوستی نیز وجود دارد.

برای دریافت نتایج مناسب از میکرونیدلینگ پوست توجه به چند مورد ضروری می باشد:

  • انتخاب دستگاه مناسب در انجام میکرونیدلینگ
  • ترکیب درست روش میکرونیدلینگ با سایر روش ها
  • انتخاب تعداد جلسات درمانی مناسب با فواصل صحیح

بر اساس موارد ذکر شده استفاده از دستگاه درماپن می تواند در برخی افراد انتخاب مناسبی باشد.  تعیین تعداد جلسات درماپن بر اساس تشخیص متخصص پوست خواهد بود. از جمله مهم ترین مراقبتهای بعد از درماپن استفاده از ضد آفتاب مناسب می باشد. یکی از محدودیت های استفاده از درماپن (و به طور کلی میکرونیدلینگ) این است که تاثیر درماپن بر پوست پایدار نخواهد بود و به درمان نگهدارنده نیاز خواهیم داشت.

عکس های درماپن و میکرونیدلینگ:

در ادامه عکس هایی از درماپن و میکرونیدلینگ آمده است.

برگرفته از: وبسایت http://dermapen.com/micro-needling

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه