دستگاه جوانسازی واژن به فرم لیزر یا دستگاه CO2 فراکشنال آنجلا (Angela) و با هدف اصلاح واژن به جوانسازی واژن کمک می کند. در این مقاله مروری بر نحوه عملکرد دستگاه جوانسازی واژن خواهیم داشت.

دروانا: 

جوانسازی واژن به گزینه هایی اشاره دارد که ما را در ترمیم ظاهر واژن و بهبود مشکلاتی مانند عدم لوبریکاسیون کافی واژن یاری می کند. این گزینه ها با هدف زیبایی یا برطرف کردن مشکلاتی مانند رفع بی اختیاری ادرار یا شل شدن واژن انجام می شود. جوانسازی واژن به شیوه مختلفی انجام می گیرد. برای مثال می توان از ورزش های کگل برای تقویت ماهیچه های کف لگن بهره برد. این ورزش ها ماهیچه های اطراف واژن را نیز تقویت می کند. واژینوپلاستی نوعی جراحی است که برای بهبود ظاهر واژن انجام می شود. در این مقاله تمرکز ما بر دستگاه جوانسازی واژن (لیزر) خواهد بود. استفاده از دستگاه جوانسازی واژن روشی سرپایی است که پایه آن استفاده از لیزر می باشد. بعد از انجام لیزر واژن بیمار نیازی به ریکاوری نداشته و می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردد. ممکن است در طول استفاده از دستگاه جوانسازی واژن نیاز به استفاده از بی حسی موضعی وجود داشته باشد. از دیگر مزایای استفاده از دستگاه لیزر جوانسازی واژن (لیزر آنجلا) آن است که احتمال بروز عفونت و خونریزی به دنبال ندارد. تنها توصیه می شود بعد استفاده از دستگاه جوانسازی واژن باید یک هفته از داشتن نزدیکی اجتناب کنید. مکانیسم استفاده از دستگاه جوانسازی واژن به گونه ای است که منجر به تحریک کلاژن سازی، تقویت عروق خونی، ایجاد لوبریکاسیون مناسب و کاهش میزان شل شدگی واژن می شود. دو گروه عمده زنانی که ممکن است از دستگاه جوانسازی واژن استفاده کنند عبارتند از:

  • خانم هایی که در دوران بعد از یائسگی قرار ددارند
  • خانم هایی که در دوران بعد از زایمان قرار دارند
  • خانم هایی که در سنین تولید مثل دچار شلی دیواره های واژن هستند
  • بی اختیاری استرسی یا اورژانسی دارند

دو نوع کلی دستگاه جوانسازی واژن عبارت است از:

  • دستگاه لیزر CO2: در این روش لایه بالایی ناحیه مورد نظر تحت اثر لیزر قرار می گیرد و این امر سبب می شود لایه های زیرین کلاژن سازی بیشتری انجام دهند که نتیجه آن ایجاد پوستی مسطح تر و سفت تر با خاصیت کشسانی بیشتر خواهد بود. دستگاه لیزر فراکشنال CO2 آنجلا مورد تایید FDA است و گواهی غذا و داروی ایالات متحده آمریکا را دارد.

از موارد استفاده دستگاه لیزر CO2 به عنوان دستگاه جوانسازی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میزان شل شدگی واژن
  • درمان آتروفی واژن بعد یائسگی
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • کاهش تیرگی پوست ناحیه تناسلی
  • کاهش درد هنگام نزدیکی
  • از بین بردن خارش و سوزش واژن

دکتر مهرنوش مهدی نیا رودسری متخصص زنان، مامائی و نازایی عنوان می دارند لیزر CO2 فراکشنال به علت قدرت بالا توانایی جوانسازی در پوست دیگر قسمت های بدن و ازبین بردن اسکار، جوشگاه، خال، کک و مک و غیره را دارد و لیزر CO2 فراکشنال آنجلا در حال حاضر تنها و اولین لیزر CO2 فراکشنال در منطقه شهریار و غرب تهران می باشد.

دکتر مهرنوش مهدی نیا رودسری

دکتر مهرنوش مهدی نیا رودسری

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی
دكتر مهرنوش مهدي نيا رودسري دارای مدرک تخصص زنان، زایمان و نازایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشند. دکتر مهرنوش مهدی نیا در انجمن جراحی های کم تهاجمی ایران و انجمن جراحی زیبایی اروپا عضویت دارند.
 
تایید شده: توسط دکتر مهرنوش مهدی نیا رودسری
برگرفته از: وبسایت https://my.clevelandclinic.org

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه