بررسی های اخیر نشان می دهند که واکسن آنفلوانزا تزریقی در محافظت از تیره های بیشتری از ویروس آنفلوانزا موثر عمل می کند. اسپری بینی واکسن آنفلوانزا تنها باید به عنوان آخرین راه حل برای کودکانی مورد استفاده قرار گیرد که به طرق دیگر علیه ویروس آنفلوانزا واکسینه نشده اند.

 دروانا:

منتشر شده در 7 جون 2018

متخصصین اطفال معتقدند که والدین باید دریافت واکسن آنفلوانزا تزریقی در کودکان را جایگزین اسپری بینی واکسن آنفلوانزا کنند.

طبق گفته آکادمی کودکان آمریکا، واکسن آنفلوانزا تزریقی که یک واکسن غیر فعال شده است گزینه موثرتری است. متخصصین توصیه می کنند که واکسن آنفلوانزا در فرم اسپری بینی تنها باید به عنوان آخرین راه حل برای کودکانی مورد استفاده قرار گیرد که به طرق دیگر علیه ویروس آنفلوانزا واکسینه نشده اند.

دکتر هنری برنشتاین، سردبیر مجله AAP Red Book Online اظهار می دارد که ما در واقع می خواهیم تعداد بیشتری از کودکان را از طریق راهی که فکر می کنید موثرترین راه است علیه ویروس آنفلوانزا واکسینه کنیم. این دلیلی است که ما واکسن آنفلوانزا تزریقی را توصیه می کنیم.

بیماری آنفلوانزا در دوران مختلف غیر قابل پیش بینی است؛ این بدین معنی است که اثرگذاری واکسن بسته به سن فرد، وضعیت سلامتی و نوع واکسن متفاوت خواهد بود. بررسی های اخیر نشان می دهند که فرم تزریقی واکسن آنفلوانزا در محافظت از تیره های بیشتری از ویروس آنفلوانزا موثر عمل می کند.

این توصیه بر اساس مروری بر داده های موجود در مورد تاثیرگذاری واکسن آنفلوانزا تزریقی در مقایسه با واکسن اسپری آنفلوانزا است که توسط آکادمی کودکان آمریکا انجام شده است.

واکسن آنفلوانزا در فرم اسپری بینی شامل ویروس ضعیف یا رقیق شده آنفلوانزا است. این واکسن گزینه ای برای خردسالان و بزرگسالان بین 2 تا 49 سال است. بسیاری از افراد که تمایلی به فرم تزریقی ندارند این فرم از واکسن آنفلوانزا را ترجیح می دهند.

اما آکادمی کودکان آمریکا اشاره می کند که فرم اسپری بینی واکسن در سال های اخیر به خوبی عمل نمی کند. این واکسن بر روی تیره های H1N1 ویروس آنفلوانزا موثر نیست و اثرگذاری کمتر از آنچه انتظار می رود بر روی ویروس H3N2 دارد. در نتیجه، این مرکز در آمریکا توصیه ای به دریافت اسپری بینی واکسن آنفلوانزا در سال های 2016-2017 و 2017-2018 نمی کند.

در ماه فوریه، کمیسیون ایمنی سازی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری تصمیم به تهیه واکسن آنفلوانزا در فرم اسپیری بینی برای فصل پیش رو گرفت. این تصمیم بر اساس تحقیقات غیر مستقیم توسز تولید کننده واکسن گرفته شده بود که بیان می کرد که واکسن فرمولاسیون جدیدی دارد و تاثیرگذاری بیشتری بروی ویروس آنفلوانزا خواهد داشت. طبق گفته آکادمی کودکان آمریکا بعد از بررسی داده ها، اظهار داشته است که این توصیه مخالف دادن واکسن اسپری آنفلوانزا به کودکان بود. گروهی که واکسن آنفلوانزا تزریقی را دریافت کرده اند محافظت پایدار تری در برابر بیشتر تیره های ویروس آنفلوانزا در طول چندین سال گذشته داشته اند.

کودکان سالم بالای 2 سال در صورتی که به طرق دیگری واکسینه نشده باشند می توانند فرم اسپری واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند. آکادمی هشدار می دهد که این کودکان در مقایسه با کودکانی که فرم تزریقی واکسن را دریافت می کنند، ممکن است در معرض خطر بالاتری برای آنفلوانزا قرار داشته باشند.

دکتر فلور مونوز از اعضای کمیسیون بیماری های عفونی آکادمی کودکان آمریکا می گوید مرور داده ها نشان می دهد که دریافت واکسن در فرم اسپری بینی بهتر از دریافت نکردن واکسن است. اگر اسپری بینی واکسن آنفلوانزا را دریافت می کنید باید بدانید که بسته به عملکرد فرمولاسیون جدید واکسن، احتمال این که محافظت کامل بر علیه تیره های H1N1 در شما ایجاد نشود، وجود دارد. میزان کارآمدی فرمولاسیون جدید واکسن به طور کامل مشخص نشده است.

"ویروس آنفلوانزا شایع اما غیر قابل پیش بینی است. این ویروس می تواند موجب عواقب جدی حتی در کودکان سالم شود به همین دلیل ما قویا توصیه می کنیم که تمام افراد بالای 6 ماه سالانه واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند. ایمن سازی بهترین راه برای محافظت از کودکان در برابر آنفلوانزا است." دکتر برنشتاین

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه