متخصصین اطفال تزریق واکسن آنفلوانزا را به تمام کودکان شش ماهه و بزرگ تر در اولین فرصت ممکن توصیه می کنند.

دروانا:

منتشر شده در مجله اطفال- 3 سپتامبر 2018

آکادمی کودکان آمریکا اظهار می دارد که تمام کودکان شش ماهه و بزرگ تر باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند. واکسن آنفلوانزا به میزان قابل توجهی خطر آنفلوانزای شدید و مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

ویروس آنفلوانزا بسیار شایع و غیر قابل پیش بینی است. دکتر فلور مونوز از کمیته بیماری های عفونی آکادمی کودکان آمریکا معتقد است که ویروس آنفلوانزا موجب عواقب خطرناکی حتی در کودکان سالم می گردد. ایمن سازی رد برابر این ویروس خطر بستر شدن کودک به علت بیماری آنفلوانزا را کاهش می دهد.

طب گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، فصل آنفلوانزا در 2018-2017 یکی از شدید ترین دوره های ثبت شده برای شیوع بیماری آنفلوانزا بوده است.

در آگوست 2018 هزاران کودکک آمریکایی بستری شده و 179 کودک به علت بیماری آنفلوانزا جان خود را از دست دادند. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری حدود 80 درصد از کودکانی که جان خود را از دست دادند، واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده بودند.

متخصصین اطفال تزریق واکسن آنفلوانزا را به تمام کودکان شش ماهه و بزرگ تر در اولین فرصت ممکن توصیه می کنند. طب توصیه آکادمی اطفال آمریکا تزریق یک واکسن آنفلوانزا بسیار مناسب خواهد بود؛ زیرا این واکسن محافظتی را علیه تمام تیره های ویروس آنفلوانزا ایجاد می کند.

واکسن اسپری بینی آنفلوانزا در چند سال گذشته اثرگذاری کمتری داشته است. اما این فرم از واکسن آنفلوانزا می تواند برای کودکانی فرم دیگری از واکسن را دریافت نکرده اند، دو ساله یا بزرگ تر هستند، سالم بوده و بیماری زمینه ای ندارند مور استفاده قرار گیرد.

برای مثال، فرم اسپری بینی واکسن آنفلوانزا در صورتی که کودک از تزریق امتناع کند و یا واکسن تزریقی آنفلوانزا موجود نباشد مناسب خواهد بود.

تعداد دوزهای واکسن آنفلوانزا به سن و سابقه واکسیناسیون کودک بستگی دارد. کودکان بین شش ماه تا 8 سال در اولین دفعه ای که علیه آنفلوانزا واکسینه می شوند به دو دوز از واکسن آنفلوانزا نیاز دارند. کودکان نه ساله و بزرگ تر صرف نظر از سابقه واکسیناسیون آن ها تنها به یک دوز واکسن آنفلوانزا نیاز دارند.

کودکانی که به آلرژی تخم مرغ دچار هستند باید واکسن آنفلوانزا را با در نظر گرفتن احتیاط هایی که در مورد سایر واکسن ها مطرح هستند، دریافت نمایند. خانم های باردار نیز می توانند تزریق واکسن آنفلوانزا را در هر زمانی انجام دهند.

 

برگرفته از: وبسایت https://www.drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه