تحقیقات نشان می دهد هیچ شواهدی وجود دارد که تزریق های معمول واکسن به نحوی سیستم ایمنی کودکان را مختل می کند –استدلال دیگری که توسط گروه های ضد واکسن به کار می رود-.

 دروانا:

منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریکا- 6 مارچ 2018

جیسون گلانس که محقق ارشد موسسه تحقیقات بهداشتی Kaiser Permanente کلرادو است می گوید برخی از والدین از اینکه بعضی از واکسن های چندگانه در اوایل کودکی به سیستم ایمنی کودک آن ها آسیب می رسانند و آن ها برای ابتلا به عفونت در آینده حساس تر می کنند، نگران هستند.

این مطالعه جدید نشان می دهد که تئوری سنگینی بیش از حد سیستم ایمنی نوزاد بسیار بعید است.

مطالعه جدید به والدین در سراسر کشور کمک می کند تا ایمنی و منافع واکسیناسیون به موقع را بهتر درک کنند.

تحقیق شامل بیش از 940 کودک است که که واکسن های چندگانه توصیه شده را در 23 ماه اول زندگی خود دریافت کرده اند. آن ها برای دو سال مورد پیگیری قرار گرفتند.

محققین وضعیت بیماری هایی چون عفونت های سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی، عفونت های گوارشی و سایر عفونت های باکتریایی و ویروسی را مورد بررسی قرار دادند. هیچ یک از این عفونت ها تحت تاثیر واکسن های مورد استفاده قرار نداشتند.

تیم دکتر گلانس دریافت که هیچ رابطه ای میان واکسن ها، ضعف سیستم ایمنی کودکان و خطر افزایش یافته ابتلا به این عفونت ها وجود ندارد.

"مطالعه آخیر نشان داد که واکسیناسیون کودکان منجر به آسیب به سیستم ایمنی به نحوی که کودکان را برای ابتلا به عفونت ها مستعد تر کند، نمی شود.

واکسن ها نه تنها کودکان بلکه سایر افراد جامعه را که ممکن است در مقابل بیماری های قابل پیشگیری با واکسن آسیب پذبر باشند، محافظت می کنند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه