داروی Guselkumab به عنوان درمان جدید پسوریازیس توسط آژانس پزشکی اروپا پیشنهاد شده است. این داروی جدید در بیماران مبتلا به پسوریازیس که به سایر روش های درمانی پاسخ نداده اند مناسب است. این روش درمان جدید پسوریازیس در آمریکا مورد تایید قرار گرفته است.

دروانا:

آژانس پزشکی اروپا داروی guselkumab را برای دریافت تاییدیه توصیه کرد. این دارو برای درمان پلاک پسوریازیس به کار می رود. این کمیته استفاده از داروی guselkumab را برای افراد بالغی که به پلاک پسوریازیس متوسط تا شدید دچار هستند توصیه می کند و این دارو می تواند به عنوان درمان جدید پسوریازیس محسوب شود.

خوزه آنتونیو بورونی ویدال مسئول پزشکی اروپا، خاورمیانه و آفریقا طی بیانیه ای عنوان داشت ما امیدواریم داروی guselkumab به زودی در دسترس افراد بالغ مبتلا به پسوریازیس قرار بگیرد، زیرا شواهد نشان می دهد این درمان جدید پسوریازیس اثربخشی معنی دار و طولانی تری را برای بیمارانی در پی دارد که به دنبال جایگزینی برای درمان فعلی پسوریازیس خود می باشند.   

کمپانی تولید کننده عنوان کرده است 14 میلیون نفر در اروپا به پلاک پسوریازیس مبتلا هستند.

داده های حاصل از کارآزمایی ها نشان داده است داروی guselkumab در مقایسه با داروی adalimumab برای درمان پسوریازیس برتری هایی دارد.  

داروی guselkumab به طور انتخابی اینترلوکین 23 را هدف گیری می کند. این اینترلوکین در ایجاد پاسخ التهابی در بیماران مبتلا به پسوریازیس نقش دارد.  

داروی guselkumab تقریبا در بازار آمریکا وجود دارد و در ماه جولای برای درمان افراد بالغ مبتلا به پسوریازیس متوسط تا شدید تایید شد، افرادی که برای درمان سیستمیک یا فوتوتراپی مناسب بودند.  

برگرفته از: وبسایت http://www.medscape.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه