پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی پوستی می باشد که بر خلاف دیگر بیماری های خود ایمنی که در زنان شایع است، پسوریازیس شیوع بیشتری در بین مردان دارد و باید به دنبال راه های درمانی باشند.

دروانا:

پسوریازیس شدید در مردان شایع تر از زنان می باشد، این یافته بر اساس گزارشی سوئدی به دست آمده است.

محققین داده های بیش از 5400 نفر در سوئد را با بیماری های شایع پوستی مورد بررسی قرار دادند. این تحقیق نشان داد خانم ها به لحاظ ابتلا به پسوریازیس شدید نرخ کمتری در مقایسه با مردان دارند.

این نکته در مورد همه گروه های سنی و در مورد همه بخش های بدن به جز سر شایع بود. شیوع زخم های شدید سر در هر دو جنس برابر بود.

بنا به گفته دکتر Marcus Schmitt-Egenolf کشف این که پسوریازیس شدید در مردان شایع تر می باشد اختلاف جنسی را توضیح می دهد، و مردان باید بیشتر از زنان در جستجوی درمان پسوریازیس باشند. ایشان عضو دپارتمان بهداشت عمومی و طب بالینی دانشگاه اومه آ می باشند.

او هم چنین در اخبار دانشگاه عنوان کرد این یافته ها باید دیدگاه جنسیتی را در درمان پسوریازیس شدید و عوارض مرتبط با آن بگنجاند (بیماری های قلبی عروقی و بیماری های متابولیکی).

پسوریازیس بیماری خود ایمنی پوستی می باشد. بر خلاف پسوریازیس شدید اغلب بیماری های خودایمنی مانند لوپوس و مالتیپل اسکلروزیس در خانم ها شایع تر از مردان می باشد.

این تحقیق اخیرا در ژورنال درماتولوژی بالینی آمریکا منتشر شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه