Siliq دارویی تزریقی می باشد که برای درمان پسوریازیس شدید و خفیف مصرف می شود. این دارو پاسخ التهابی در بدن را مهار می کند. یکی از عوارض این دارو افکار و رفتار خودکشی می باشد مخصوصا افرادی که سابقه خودکشی نیز دارند.

دروانا:

داروی تزریقی (Siliq (brodalumab توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان پسوریازیس پلاک متوسط تا شدید در افراد بالغ تایید شد.

Brodalumab برای بیمارانی تایید شده است که به سایر درمان های سیستمیک پاسخی نمی دهند.

پسوریازیس یم بیماری خود ایمنی پوستی است که سبب ضخیم شدن و فلس دار شدن تکه های پوستی می شود. پسوریازیس خود ایمنی نامیده می شود زیرا سیستم ایمنی آنتی بادی هایی را تولید می کند که علیه بافت های خود بدن عمل می کند. داروی Siliq به نحوی طراحی شده است که پاسخ التهابی بدن را مهار می کند. پاسخ التهابی نقش مهمی در ایجاد پسوریازیس پلاک ایفا می کند. 

پسوریازیس اغلب در افرادی با سابقه ژنتیکی و در بازه سنی 15 تا 35 سال اتفاق می افتد.

Siliq در کارآزمایی های بالینی متشکل از بیش از 4300 بیمار مورد بررسی قرار گرفته است که بیماران به پسوریازیس پلاک متوسط تا شدید مبتلا بودند. شایع ترین عوارض جانبی Siliq عبارت بود از:

  • درد مفاصل
  • سر درد
  • خستگی
  • اسهال
  • گلودرد
  • تهوع
  • درد ماهیچه ای
  • واکنش در محل تزریق

جدی ترین تاثیر جانبی داروی Siliq عبارت بود از رفتار و افکاری پیرامون خودکشی مخصوصا در بین افرادی که سابقه رفتار خودکشی داشته و یا افسرده بودند. سازمان غذا و داروی آمریکا توضیح می دهد" باید توجه داشت ارتباط بین درمان با Siliq و افزایش ریسک خودکشی هنوز اثبات نشده است. 

روی لیبل این دارو در مورد افکار و رفتار خودکشی هشدار داده شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داد این دارو نباید در افراد مبتلا به اختلال گوارشی Crohn یا سل فعال استفاده شود.

Siliq توسط شرکت داروسازی Valeant در نیوجرسی به بازار عرضه شده است.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه