بر اساس آن چه در تحقیقات جدید به دست آمده است، چاقی درمان استخوان های شکسته و آسیب های مفصلی را دشوار می نماید.  

بر اساس گفته رهبر این تحقیقات دکتر  Heather Licht متخصص جراح در این تحقیق تنها نشان داده شده است که ارتباطی بین چاقی و افزایش نرخ آسیب اندام تحتانی و جراحی ارتوپد وجود دارد، اما علت این ارتباط اثبات نشده است.

در این تحقیق، محققین موسسه Baylor Scott & White Health واقع در تگزاس داده های به دست آمده از 300 بیمار را مورد آنالیز قرار دادند. این افراد در سال های 2006 و 2011 به دلیل آسیب های ارتوپدیک مورد درمان قرار گرفته بودند. محققین دریافتند 72 درصد بیماران چاق به جراحی نیازمندند حال آن  که حدود 55 درصد بیماران غیر چاق به جراحی نیاز داشتند.

محققین در این تحقیق گزارش کردند احتمال جراحی در مورد بیماران چاق بیشتر بوده است. 67 درصد بیمارانی که کمترین میزان چاقی را داشته اند به جراحی نیاز داشتند و در بین افرادی که بیشترین میزان چاقی را داشته اند این عدد به 93 درصد رسیده بود.

هم چنین این یافته ها نشان داد  چاقی با افزایش میزان بستری شدن افراد در بیمارستان همراه بوده است. بیمارانی که شاخص توده نرمالی داشتند حدود 7 روز در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند و در مجموع مدت بستری بودن شان در بیمارستان 12 روز به طول می انجامید، اما این آمار در مورد افراد چاق به ترتیب 10 روز و 16 روز بوده است)شاخص توده بدن یا BMI، body mass index : تخمینی از میزان چربی بر اساس قد و وزن است).

هزینه بیمارستان برای بیماران غیر چاق در حدود 160000 دلار بوده و در مورد بیماران چاق 235000 دلار. بر اساس این گزارش بیماران چاق بعد از مرخص شدن از بیمارستان هم چنان به مراقبت های مستمر نیاز داشتند.

این تحقیق اخیرا در ژورنال Bone & Joint Surgery منتشر شده است.

Licht در اخبار ژورنال عنوان کرد حتی زمانی که شدت آسیب ها مشابه باشد، میزان استفاده از منابع در بین بیماران چاق بسیار بیشتر از بیماران غیر چاق است.

بر اساس آن چه که محققین یادآور شدند بیش از 38 درصد افراد آمریکایی به چاقی مبتلا هستند.

تاریخ انتشار: 1394/09/22
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه