دو مورد از تحقیقات جدید نشان داده است که رژیم غذایی شما بر شانس ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید تاثیر می گذارد.

به گفته دکتر Bing Lu استادیار پزشکی در بیمارستان زنان و مدرسه پزشکی هاروارد گفت نتایج نشان داد که رژیم غذایی سالم می تواند از ایجاد آرتریت روماتوئید پیشگیری کند و تیم تحقیقاتی ما مشتاق است تا با تحقیقات بیشتر بررسی کند چرا رژیم غذایی با ابتلا به این بیماری ارتباط دارد.

در این تحقیق نزدیک به 94000 خانم آمریکایی در بازه سنی 25 تا 42 سال حضور داشتند که اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی آنها به مدت 4 سال در بازه سال های 1991 تا 2011 در دسترس بود. در طول این زمان نزدیک به 350 نفر آنها به آرتریت روماتوئید مبتلا شدند.  

در این تحقیق نشان داده شد افرادی که رژیم غذایی معمول آمریکای شمالی را داشتند (مصرف بالای گوشت قرمز و گوشت فراوری شده، غذاهای سرخ شده ، لبنیات پر چرب و شیرینی)، در مقایسه با کسانی که رژیم غذایی حاوی میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات، ماهی و مرغ بود، بیشتر در خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید قرار داشتند.  

در آزمونی دیگر همین تیم تحقیقاتی داده های دیگری را مورد آنالیز قرار داد و نشان داده شد پیروی از دستورالعمل رژیم غذایی برای آمریکای ها می تواند ریسک ابتلا به بیماری آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. ابن دستورالعمل بر آن است تا انتخاب های غذایی مناسب تری را ایجاد کند و همچنین در تلاش است تا افراد را به لحاظ فیزیکی فعال کند تا وزن سالمی را حفظ کنند و در نتیجه ریسک بیماری های مزمن را کاهش دهد (Dietary Guidelines for Americans).  

آرتریت روماتوئید نوعی بیماری خود ایمنی است که مشخصه آن درد، سفتی و تورم در مفاصل بدن است. علت این بیماری ناشناخته است و می تواند منجر به دفرمه شدن مفصل گردد. خانم ها بیشتر از آقایان به این بیماری دچار می شوند.

این تحقیق در روز شنبه در نشست سالانه روماتولوژی کالج آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه شد.

تا به امروز داده های به دست آمده از تاثیر رژیم غذایی بر ایجاد آرتریت روماتوئید متناقض بوده است. به گفته دکتر Lu تحقیقات قبلی که بر پایه مواد مغذی و گروه های غذایی بوده است شاید قدرت کافی نداشته است.

اما به هر حال در این تحقیقات جدید نیز تنها مشاهده شد بین رژیم غذایی سالم و کاهش ریسک ابتلا به آرتریت روماتوئید اراتباطی وجود دارد اما علت این ارتباط اثبات نشد.  

باید توجه داشت داده های ارائه شده در نشست ها باید تا قبل از منتشر شدن در ژورنال کارشناسی شده در حد مقدماتی در نظر گرفته شوند.

تاریخ انتشار: 1394/09/01
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه