بررسی های جدید نشان می دهد بیماری قلبی یکی از علل مرگ و میر در بین خانم های آمریکایی است اما احساس می شود که ارتباطی شخصی با این بیماری وجود دارد.

در سال 2014 طی بررسی سراسری بیش از 1000 خانم (در بازه سنی 25 تا 60 سال)، نشان داده شد تنها 27 درصد خانم ها می توانستند یک خانم را نام ببرند که با بیماری قلبی زندگی می کرد و تنها 11 درصد آن ها توانستند خانمی را نام ببرند که به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده است.

سن افراد تفاوتی را ایجاد کرد. در میان آنهایی که 50 تا 60 ساله بودند، 37 درصد خانمی با بیماری قلبی را می شناختند و این آمار در خانم های جوان تر 23 درصد بود.

بر اساس ارزیابی Women's Heart Alliance نشان داده شد، پاسخ دهندگانی که خانمی مبتلا به بیماری قلبی را می شناختند، 25 درصد بیشتر نگران این بودند که خودشان به این بیماری مبتلا شوند و 19 درصد نیز بیشتر احتمال داشت تا این مسئله را با پزشک خود در میان گذارند.

این تحقیق روز یکشنبه در نشست سالانه انجمن قلب آمریکا در Orlando ارائه شد. تحقیقات ارائه شده در نشست ها عموما در حد مقدماتی در نظر گرفته می شوند زیرا برای منتشر شدن هنوز به بررسی دقیقی تری در مورد آن ها نیاز است.

دکتر Noel Bairey Merz مسئول مرکز قلب Barbra Streisand Women در لوس آنجلس در اخبار انجمن قلب گفت خانم هایی که در نزدیکی خود خانمی را می شناسند که به بیماری قلبی مبتلاست، بیشتر تمایل دارند تا نگرانی های خود را مطرح کنند و این موضوع را با پزشک شان درمیان گذارند، آگاهی از بیماری قلبی بسیار ضروری است.

در این بررسی نشان داده شد پزشکان بیشتر بر روی وزن خانم ها متمرکز بودند در حالی که به نظر می رسد مردان کلسترول و فشار خون بالاتری دارند.

Bairey Merz گفت ما در آگاهی زنان نسبت به بیماری های قلبی قصور کرده ایم، مخصوصا این که خانم ها تا چند پوند وزن کم می کنند دیگر به پزشک مراجعه نمی کنند. روشن است که مسئله جنسیتی شده است.

او ادامه داد خانم ها باید به لحاظ بیماری های قلبی چکاپ کنند، از جمله آن که تست مربوط به بیماری های قلبی عروقی آترواسکلروتیک (ASCVD) را انجام دهند (که به آن A-risk score می گویند). در این تست از داده هایی مانند سن، جنسیت، نژاد، میزان کلسترول، فشار خون، داروهای مصرفی، وضعیت دیابت و سیگار کشیدن استفاده می شود تا ریسک بیماری های قلبی عروقی در طول ده سال آینده برای فرد تخمین زده شود.

او گفت خانم های 40 ساله و بالای 40 سال باید این تست را انجام دهند و افراد زیر 40 سال نیز باید از میزان فشار خون و کلسترول خون خود آگاه باشند.

تاریخ انتشار: 1394/08/30
برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com
منبع: وبسایت http://www.Healthday.com
برچسب‌ها

مطالب زیر را بخوانید

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه