بسیاری از انسان ها به دنبال تغییر در سبک زندگی خود و نزدیک تر شدن به شیوه زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب هستند. اما دقیقا چه باید کرد؟

دروانا:

بر طبق گفته پزشکان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس، 6 مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا سطح تندرستی خود را بالا ببرید.

  1. یک تقویم سلامت فردی داشته باشید.

در زندگی پرمشغله امروز همه ما می خواهیم توجه زیادی به سلامتی خود داشته باشیم؛ حال بیشتر مسائل مربوط به سلامتی با علائم دقیقی شروع می شوند که ما در دنبال کردن آنها موفق نیستیم. در واقع بیشتر بیماران نمیتوانند اشاره دقیقی به زمانی که علائم آغاز شده اند و ارتباطاتی که ممکن است با سایر حوادث زندگی شان داشته باشند، بکنند. با داشتن تقویم سلامت و ثبت علائم، داروها و تغییرات خلقی، بیماران می توانند سریع تر متوجه ناهنجاری ها شده و به دنبال درمان آنها باشند. (دکتر آپارنا اسریدهار پروفوسور یار زنان و زایمان)

  1. میوه و سبزیجات بیشتری بخورید.

دکتر دانا هونس متخصص تغذیه در این دانشگاه میگوید تعدادی از بیماری های مزمن مانند چاقی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی ارتباط بسیار مشخصی با رژیم غذایی دارند. اگر ما بیشتر به سمت رژیم غذایی گیاهی برویم - سبزیجات، میوه ها، غلات، حبوبات، دانه ها و مغزیجات – نه تنها می توانیم خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش دهیم، بلکه می توانیم سالم تر باشیم و طبیعتا زندگی طولانی تری داشته باشیم. دکتر تاکید می کند که رژیم غذایی با پروتئین حیوانی کم طول عمر را افزایش خواهد داد.

  1. بیشتر در خانه آشپزی کنید.

افرادی که در خانه آشپزی می کنند رژیم غذایی سالم تر و با ارزش غذایی بالاتری دارند. با تشدید چاقی و عواقب جدی ناشی از آن مانند بیماری قلبی، دیابت و فشار خون بالا، آشپزی در خانه یک راهکار بسیار کم مصرف برای رسیدن به اهداف تغذیه ای است. غذاهای سرو شده در رستوران ها عموما دارای فیبر کمتر و نمک، چربی، قند و کربوهیدرات های فرآوری شده بیشتری در مقایسه با غذاهای خانگی هستند. (دکتر ارین مورس متخصص تغذیه ارشد)

  1. از باکتری های مفید روده نگه داری کنید.

برای داشتن زندگی سالم، شما علاوه از بر اینکه سلول های خود را تغذیه می کنید، نیاز دارید که تمام میکروب هایی که در بدن شما زندگی می کنند مانند میکروب مفید روده را نیز تغذیه کنید. بهترین غذا برای این میکروب های خوراکی ها و نوشیدنی های گیاهی است. (دکتر ژاوپین لی مدیر مرکز تغذیه انسان)

  1. مزایای تغییرات سبک زندگی سالم را نادیده نگیرید.

دکتر جان مافی پروفسور علوم دارویی می گوید انتخاب برخی شیوه های سبک زندگی سالم به مراتب بیشتر از ویزیت هر پزشک در سلامتی کامل شما موثر است. ترویج سلامت عمومی خیلی دور از توصیه های مادرانه نیست: سبزیجات تازه، میوه و غلات بیشتری بخورید، شبها 7 تا 8 ساعت بخوابید، استرس کاری خود را کم کنید، زندگی سالم با ورزش کردن را فراموش نکنید و زمانی را رفتن به بیرون از خانه اختصاص دهید و با دوستان نزدیک و خانواده خود وقت بگذرانید.

  1. راه های سینوسی خود را فراموش نکنید.

بیمارانی با آلرژی و مشکلات سینوسی باید به طور مرتب سینوس های خود را با آب و نمک بشویند که روشی موثر در کنترل علائمی است که می توانند مشکلات دیگری را ایجاد کنند. شستشو آب و نمک ذرات و سایر محرک ها مانند دانه گرده و دود را از بینی و راههای سینوسی پاک می کند، به بهبود علائمی چون احتقان و تورم کمک می کند و رقیق شدن موکوس و مرطوب شدن فضای داخل بینی می شود. (دکتر ماریلن وانگ پرفوسور جراحی گردن و سر)

بسیاری از داروخانه ها سرم های شستشو سینوس را بدون نسخه می فروشند.

برگرفته از: وبسایت http://www.Drugs.com

درباره دُروانا

دُروانا محلی برای تحقیق و پژوهش (فرهنگ دهخدا)
وبسایت دروانا در تلاش است با گردآوری ژورنال های تخصصی پزشکی، مجلات پزشکی، مقالات و مطالب علمی، از معتبرترین منابع جهانی، بستری را برای تحقیق و مطالعه فراهم نماید.
از تمامی پزشکانی که دُروانا را برای رسیدن به این هدف همراهی می نمایند، کمال تشکر را داریم.
با دروانا همراه شوید.

موضوعات ویژه